Sv: Vad gäller vid direktimporterad Burstner
Fiat har garantin som jag själv utnyttjat på helt ny bil. Dom frågade när bilen var uttagen och konstaterade att "då är det inga problem du har ju garanti". Knarr i fjäderbenslagringar.
Bodelen är det annorlunda med. Har en Eura som det finns en stor generalagent på. Vände mig till honom när jag såg att nya bilen hade en spricka i bakre skärmkanten. Skruven var dragen för hårt och det hade blivit en liten spricka. Det här skulle bli intressant att prova garantin på.
Men oj så jobbigt allt blev. Måste fota skadan och utreda. Måste ta det med rätt person som skulle komma upp från Eura och bedömma. Skulle.... skulle....skulle...måste....måste.
Lägg ner jag fixar det här själv blev mitt beslut. Vände mig till den som sålt bilen vid nästa semesterresa och det hämtades en ny på hyllan direkt. Där görs även all service.
Den svenska återförsäljaren finns inte längra på min karta för affärer efter det här bemötandet. Men jag ska erkänna att han har bjudit mig på mycket korv och det är både mättande och gott. Gratis på hans mässor. Var så säker, jag kommer åka dit igen och titta och äta mig mätt.
GRATIS