• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad får en ställplats kosta??

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Refererar till ämnet "En chock!"

Vad får en ställplats kosta /24 timmar???

1, Bara en plats att stå på

2, Plats att stå på, med möjlighet att tömma gråvatten, tömma toa, fylla färskvatten??

3, Skall eluppkoppling ingå, eller vara frivillig? Till vilket pris??

mvh
larsemil

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Vad får en ställplats kosta??

Klippt gräsplan utanför stan med soptunna 70:-. El inte intressant, latrin tömmer jag på VV rastplatser och när det är dags för vatten el och det andra så brukar jag ta en camping. Senast förra sommaren Wilhelmina 160:-.

Peter.

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Tycker 50-75:-/dygn är lagom för ställplats med soptunna och ev tömning för gråvatten.

Vill man ha service/faciliteter utöver detta betalar man för detta
alt utnyttjar campingplatser

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Ibland blir man lite förvånad,vi var i Bua hamn i fjor höst vi parkerade och drack kaffe då kommer det en Saab och parkerar intill oss 2 personer går av går in i ett hus vid hamnen,lite senare kommer en kille och ska ha betalt av oss 130kr,men han tog inte betalt av Saaben och den stod kvar på morgonen också,vad är skillnaden är det för att vi har husbil?

Berra

Maggan o Åke

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2025

biltema i borlänge har ju en gratis ställplats vill man ha vatten tar dom 10 kr tror jag både tömning av gråvatten o latrin ska det bli med är inte riktigt klart med det än och det ligger brevid kupolens köpcenter även ikea kommer dit om ett par år.
maggan

F

F.d. 29752

Guest

En ställplats skall helst inte kosta något alls! På våra resor till Spanien letar vi upp ställplatser som inte kostar något, och minimistandarden på dessa ställplatser är nästan alltid gratis tömning av toa- och gråvatten. Vill man ha el eller vatten får man betala en avgift. Helt korrekt eftersom avloppen nästan alltid finns ändå.

Toppen