• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad betyder?????

F

F.d. 11846

Guest
Hej Gubbar o Gummor!
Förlåt, Vad i h-v betyder INSINUATION??? , läste det på ett ställe där man har stängt dörren och kastat nyckeln ?
Jag var nog borta den timmen i skolan då de höll på med så fina ord ,
eller då fanns det inte på sten åldern, :singing-icon:
Mvh.:snowman-3-icon:

F

F.d. 11846

Guest
Sv: Vad betyder?????

Vill du insinuera att du är gammal?

Förlåt min fråga , kära Web, (20 år äldre än dig)
Med bästa hälsn. :mcride:

F

F.d. 6238

Guest

Hej Fralle.
Vad glad jag blir när folk VÅGAR fråga.
Fråga på bara, i denna eminenta klubb finns det så mycket duktigt folk som kan mycket av lite och lite av mycket.
Hls Kurt i Monica o Kurt.

:singing-icon::singing-icon:

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Det är en förolämpling, en kränkande antydning...

Hälsningar
Knausen

F

F.d. 2549

Guest

Vem avgör om jag insinuerar? Enligt mitt tänkesätt så är det läsaren som gör den bedömningen. Jag vill jämföra det med att läsa mellan raderna. Med andra ord att påstå att någon insinuerar är en ganska vågad inställning.
Visst kan man medvetet insinuera, men jag tror att det oftast är den mindre genomtänkta skriften som kan ge skriftställaren ett sådant omdöme.

Många smådebatter i detta forum har sin upprinnelse i att någon läser mer mellan raderna än på. Efter en kort skriftväxling ordnas det hela upp tack vare att kombattanterna vågar ställa frågor och inte mal elaka och oftast orätta tankar om den helt ovetande medlemmen.

Ganska intressant att följa era funderingar och åsikter – allt från ibland barnsligt pladder till djupa och tekniska bidrag där jag sitter med hatten i hand i djup vördnad.
Allt utan insinuation från farbror Claes.

F

F.d. 7282

Guest

Det är lätt att säga fel om man svänger sig med fina ord, jag råkade säga
insinimera en gång och då får ju meningen en helt annan innebörd :eek:

F

F.d. 2549

Guest

Inte ens en bokstav behövs för att missförstånd skall uppstå. För en tid sedan skrevs i detta forum ordet sexlekar istället för sex lekar.

Hälsningar från farbror Claes.

Toppen