• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

F

F.d. 26649

Guest
I fredags hämtade vi våran nya husbil, en Knaus Boxstar -04. Så vi var ju tvungen att ta en tur och testa allt. Allt fungerade jätte bra. Men när vi idag tömt gråvattentanken började dioden för gråvatten tanken att blinka på manöverpanelen. Vad kan det betyda, borde den inte börja lysa när den är full?
Någon som vet hur jag ska tyda det hela, instruktionsboken är tyvärr på tyska, så förstår den inte riktigt. Lägger upp en bild på panelen så ni ser vad det är för sort. (Lampan och symbolen blinkar)

Panel.jpg


Är för övrigt våran första husbil, så känner mig lite grön med allt sånt här :wideeyed:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

Spola rent tanken, det kan vara några matrester edyl. som satt sig fast på nivågivaren.
 

Preben

HBK Medlem
Inlägg
1.081
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

Hej
tanka halvt upp med varmvatten och kom lidt diskmedel i, kör några rundar med bilen
 
F

F.d. 26649

Guest
Sv: Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

Tack för tipsen! Men idag när jag kollade så indikerade den inte för full tank längre. Men ska kanske se till att göra ren den lite i alla fall. Tipset med varmvatten och diskmedel verkar ju smidigt.
 
F

F.d. 10602

Guest
Sv: Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

Hjälper inte alla bra svar du fått så återstår bara att ta bort manluckan o göra mätstickorna rena, torka/ spola underifrån!
 
F

F.d. 26649

Guest
Sv: Vad betyder det när gråvatten lampan blinkar?

Tack för allt trixa och knep. Nu verkar ju sensorn "lagat" sig själv. Men är väl kanske säkrast att försöka skölja ur tanken lite för att felet inte ska komma tillbaka.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen