• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad behöver man försäkra sig mot i uppställd husbil?

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Jag tror det många gånger är priset som får gälla istället för innehållet i försäkringen. Själv har jag tänkt om flera gånger Läser man trådar kring dessa frågor o speciellt utlandsvistelser så verkar kostnader/problem kring hemtransport vara det stora man kikar på. Men många av oss är upp till åldern och kan drabbas av åkommor typ blödningar o strokes vilket medför flygförbud samt också ofta i kombination av funktionsnedsättningar. Att bo i husbil o kanske få en halvsidig funktionsnedsättning ställer stora krav och gör det vanliga livet svårt i en husbil. Ofta ges runt 8 veckors flygförbud i dessa fall och då kan det krävas dubbelt boende kanske med assistans. Så se till att er försäkring även täcker detta. Har tyvärr träffat personer som drabbats av detta både i Portugal o Spanien och det har inte varit helt enkelt även om man trott att man har fullgott skydd.
 
Toppen