• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är värst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Att lyssna på när man står på ställplatser? Lyssna på oönskade spelemän/kvinnor som dessutom sjunger illa.Eller ett elverk som har samma ton hela tiden? Under samma tidsrymd.
HaDe Hasse:mcride:

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Vad är värst

For meg er det en ting jeg hater. Mange stellplasser har begynt å åpne for campingvogner, og jeg besøker normalt ikke disse lenger. Jeg skyr stellplasser hvor jeg ser campingvogner og personbiler.

Det verste er Campingvogn eiere og reisefølge på stellplasser som 0500 til 0800 begynner så surre rundt vogn og bil, prate, sveive støttebein, rygge, kjøre for å prøve å treffe kula for påkobling og alt det bråket de uten unntak lager...

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

For meg er det en ting jeg hater. Mange stellplasser har begynt å åpne for campingvogner, og jeg besøker normalt ikke disse lenger. Jeg skyr stellplasser hvor jeg ser campingvogner og personbiler.

Det verste er Campingvogn eiere og reisefølge på stellplasser som 0500 til 0800 begynner så surre rundt vogn og bil, prate, sveive støttebein, rygge, kjøre for å prøve å treffe kula for påkobling og alt det bråket de uten unntak lager...

Visste inta att det var sån skillnad på resande folk och resande folk.
Man får lära sig mycket här på forumet :D:D

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag håller helt med om att husvagnar inte har på ställplatser att göra. De tar i princip dubbla platsen och skall nästan alltid ut med trädgådsmöbler mm. Det är ofta också en massa rangerande innan man kommer på plats. Husvagnar står ofta också längre tider och ägarna hävdar revir som om man är på camping. Har vid flera tillfällen sett bilen parkerad 2 till 3m vid sidan av husvagnen. Parkerade en gång 2m från en husvagn på dörrsidan och när ägaren kom tillbaka med sin bil blev han hysterisk. Ställplatsen var full och jag hade mindre än 2m på andra sidan min bil. Husvagnsnissen skrek om att jag ställt mig på hans plats. Han fick skrika på.
Elverk på ställplatser är ett otyg så jag lyssnar hellre på musik om jag slipper dansbandsmusik:)

F

F.d. 28371

Guest

I campingkatalogen til Husvagn och camping står det hvilke stellplatzer som tillater campingvogner på Stellplazene. Det var en som hadde gjort en opptelling, han mente at 80% av plassene tillot husvagnar på Stellplatzene. Jeg kjører selv med husvagn og mener at det er ikke avgjørende hva man åker med, men hvordan man oppfører seg og tar hensyn til andre på Stellplatzen. Det er vel ikke slik at alle med husbil er perfekte og alle med husvagn er det motsatte. Jeg tror at man finner representanter fra begge gruppene hos både husbilfolket og husvagnfolket.

F

F.d. 52945

Guest

Allt är ju en fråga om att ta hänsyn, om det sedan är ett elverk eller spel/musik glada människor så kan man ju alltid fråga om det är ok att få "väsnas lite. Men efter ett visst kvälls-klockslag tycker jag iaf att det är dags att tagga ner. Vad gäller elverk som jag själv använder ibland så kan man med lång sladd eliminera ljudet och använda det kanske mitt på dagen, jag brukar dessutom erbjuda ström till den närmsta grannen, det är väl svårare att eliminera ljudet från dans/musik glada grannar inbillar jag mig.
Vi har även varit med om att folk som haft hundar med sig låtit dem husera och skälla som bara fassiken utan att göra något åt det....så listan vad som är värst kan nog göras ännu längre skulle jag tro.

//Pilot

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Det var INTE husvagnars vara eller inte jag frågade om.
Vill ni diskutera husvagnar så starta en tråd i detta ämne.
HaDe Hasse

F

F.d. 29979

Guest

Tack Pilot!
Laddningsaggregat är ett oting på ställplatser.
En lång sladd och erbjudande till grannar är precis den rätta metoden!!

F

F.d. 28371

Guest

Det var Rusken som tok opp dårlig oppførsel av folk med husvagn. Jeg forstår at det ikke var mening av trådskaper å diskutere husvagn og husbil -

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Får jag fri ström ökar toleransen för elverk helt klart. Givetvis bara dagtid:).
Hundar som skäller och ylar utan att ägarna sätter stopp tål jag dåligt också på dagtid.
Det är tyvärr mycket vanligt på ställplatser och campingar. Jag ger mig katten på att minst 50% av alla husbilar har minst en hund med. Nästan alla skäller och få ägare verkar bry sig.:(
Jag har inget emot hundar i sig men att behöva lyssna på oväsen så fort de får syn på något som går förbi är jobbigt. Det finns ägare som har fått kontroll på sina hundar och då är det oftast större brukshundar men knähundar får oftast göra som de vill.

Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Har inbyggt elverk, så jag har ingen sladd att dela med mig.
Men hunderiet är tydligen kanske godkänt. Har tävlat och dömt både nationellt och internationellt i 40 år, så kanhända jag klarar mig med mina 2 schäferhundar :)

/M

Carina & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2025

Elverk som låter illa och luktar illa. Festande människor kan också vara dryga men men..

F

F.d. 53267

Guest

Jag kan inte komma på någonting som är värre än skällande hundar.
Det är dock inte hundarnas fel utan hundägarna som inte kan fostra sina hundar.
Som god tvåa kommer en EU-moped utan ljuddämpare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen