• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är Joint

F

F.d. 2025

Guest
Någon som vet mer än att den är tillverkad i Italien. Samma tillverkare som MC Louis.
Vad kan man förvänta sig beträffande kvalite´t. Ja alla synpunkter välkomna

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vad är Joint

Hej, Dennis

Joint känner jag inte till men vår första husbil var en McLouis, baserad på FIAT Maxi-18.

Modellen var deras största 690G - en alkovbil med stort garage.
Vi köpte den på Elmiamässan sept - 02, mest pga av det stora garaget som passade bra för vår dotters kaninburar som åkte runt hela landet med kaniner på hopptävlingar.

Det som hände med McLouisen var:

Garagedörrarna skeva, så dagsljuset lyste in.
Samma med bodelsdörren - man kunde titta ut genom springan.
Duschgolvet sprack så vatten läckte ut under plasten.
Kranarna skakade loss
Elpannans reglage lossnade från väggen.
Plastkjolarna nedtill lossnade o spretade rätt ut ibland.
Det snöade in genom de två bakre takluckorna.
Indikatorn för gråvattnet fungerade inte vid fuktigt väder.
Dinettens trägavlar på sängarna ramlade av så skruvarna spretade rätt ut - aj.
Obekväm dinette - man satt som en vinkelhake.
Golvvärmen "kall".
Fanns fler problem - men detta kommer jag ihåg just nu.

Dock var McLouisen bättre på ett område än vår nuvarande ADRIA Vision - det regnade inte in i garaget.

Mvh
Dag

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Hej !
Jag har en Mc Louis Tandy plus med garage på Renault chassi. Årsmodell 2006. Jag tror att tillverkaren har blivit mycket bättre n. Jag känner inte igen något av de problem som du beskriver. Vi har inte haft några som helst problem med vår bil. Är bara jättenöjd. Tråkigt att du fick alla problem, då förstår man att du bytte ut den. Jag tror att dom tillverkar Shark också.
Mvh Stiffe

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Stiffe.

Ja, det tror jag oxå - att det blivit en annan kvalité.

Men vi reste ändock mycket med den så skojigt hade vi ändå - till slut så skrattade man mest åt alla fel.

Vi körde väl drygt 5500 mil med bilen mellan sept - 02 och mars -05

Lycka till med bilen...

Mvh
Dag

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Ja så är det förhoppningsvis! Måndagsexemplar är ju inte roligt att dras med.
Många soliga hälsningar från Spanien. kommer att fixa lite bilder härifrån i kväll så ni får se hur illa vi har det här. Hi hi.
mvh Stiffe

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2025

Halloj!

Vi såg ganska många Joint-bilar när vi var i Frankrike å Portugal, så det verkar vara en populär bil. Vet tyvärr inte mycket mer.

Yvonne & Johnny

F

F.d. 24299

Guest

Vi har en Joint 146 såld i Sverige under namnet WMT 588 p.g.a att den utrustas extra i Tyskland, det finns en till i klubben, Kendor som har en likadan. Vi köpte den förra året i skåne och har inte haft några problem hittills. Titta in här på sidan på min bil så ser du vad vi fick med bilen till ett bra pris.
:D

F

F.d. 2025

Guest

Verkar vara en fin bil, dock tror jag att det är ett felköp med mindre motor än 2.3L

vikbolandet

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
247
Medlemskap
2021

Ja du, det kan vara en mariuanacigarett oxå, dom kallas joint i dom flesta länder, men jag hoppas det inte är det du menar/Vikbolandet

F

F.d. 24299

Guest

Min var chippad ( Typ KCR box ) från början. Fortare än 130 behöver inte jag köra, så för våran del räcker den till ännu så länge.

F

F.d. 2025

Guest

Tänker i första hand på bodelen för Joint.

F

F.d. 7458

Guest

Har köpt en Joint J 154 2006 2,8 Fiat bilen bygtt i Spanien importeret fra samme land.bra kvalitet.

F

F.d. 17135

Guest

Vi tittade lite på Joint innan vi köpte Mclouis 212.
Bilarna verkar vara ganska lika, kvalitèn är enligt mig god på båda dessa vagnar.
Vår Mclouis går som tåget, har byggt in extra 220v uttag under ena soffan samt monterat extra batteri & laddare.
Ska komplettera med några extra 220 uttag i bilen (finns endas 2st orginal..)
Åkte 110mil förra veckan utan problem och är helnöjd!

OBS titta på förvaringsfack/skåp när du köper husbil, i Mclouisen är det snålt med facken och glöm inte att titta på garaget, det går åt utrymme för stolar, bord förtält och packning mm

F

F.d. 53498

Guest

Jag är väl en känslig person, men jag skulle aldrig vilja åka runt i en husbil med ett namn som är reklam för narkotika. Snacka om dåligt namnval Take a joint är ett välkänt begrepp i pundarkretsar.

F

F.d. 5271

Guest

Jointfabriken lades ned 2008 och byggs inte mer. Jag har en kontakt i Tyskland som köpte hela varulagret vid nedläggningen. Behöver du några delar så kontakta mig så får du adressen.
Lennart C

F

F.d. 53012

Guest

Hur tänker dom när dom namnsätter bilar eller som Hymers Tramp. Skulle inte min fru vilja färdas i engelsktalande länder.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen