• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är felet?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Hej
Jag har en TomTom GO 630 som fått fullständigt fnatt. När man läser vad som avhandlats om GPS'er på vår hemsida så förstår jag kunnandet är mycket stort & hoppas därför att någon vet vad som kan göras.
Problemet är följande : Efter att jag lade in broar, hBK-platser, betalstationer etc. (ov2-filer) så började eländet. Navigatorn startar & sidan som talar om att jag är ansvarig ........ & jag trycker på accepterar-knappen på skärmen. Antingen händer ingenting eller så startar enheten om & jag trycker på accepterar-knappen igen & den startar om osv. Det har hänt att den kommit igång men efter några sekunder låst sig. Filerna hämtade jag från PosIt efter att ha läst Ämnet "Låga broar - 2011-03-22, 10:30".


MVH
Bennie
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad är felet?

Håll inne startknappen tills den startar om. Kan behöva en omstart.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad är felet?

Plocka bort allt du la in och starta om den igen, kanske hjälper.

Eller kör en återställning i tomtom home.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Vad är felet?

Om du ansluter den till datorn igen och via utforskaren tar bort dom filerna du la in kanske, annars är det väl att installera om mjukvaran i den.
 
Toppen