• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är detta för fastsättning på min markis?

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027
Hej allesammans

Tanken är att jag ska ta bort vår markis från husbilen (detta då vi ligger lite för nära maxvikten (läs över) ) På samtliga platser är det vanliga skruvar, utom den sista den ser ut som bilden IMG_1213.jpg

Är det en popnit? och hur får man bort den isåfall?

En annan fråga, förra ägaren har ju satt led i markisen (som synes) och det är således ett hål, jag har möjlighet att dela sladden och låta den vara kvar eller är det bättre att ta bort den och täta hålet med något?

Inger&Jonas

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
27297
Medlemskap
2025
Hej allesammans

Tanken är att jag ska ta bort vår markis från husbilen (detta då vi ligger lite för nära maxvikten (läs över) ) På samtliga platser är det vanliga skruvar, utom den sista den ser ut som bilden Visa bilaga 189822

Är det en popnit? och hur får man bort den isåfall?

En annan fråga, förra ägaren har ju satt led i markisen (som synes) och det är således ett hål, jag har möjlighet att dela sladden och låta den vara kvar eller är det bättre att ta bort den och täta hålet med något?
Hej det ser ut som en popnit, du får borra bort den. Svårt o se storlek men börja med 4mm borr men borra bara så mycket att skallen lossnar.Glöm inte o täta.Elkabeln ser jag inte hur den är dragen.

Toppen