• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är detta? Beredare?

Daniel-s

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Är detta varmvattenberedare? Skulle prova vatten systemet i husbilen. Drog igång pumpen trodde den skulle sluta pumpa när rätt tryck var uppnått men den slutade aldrig. Såg då att det rann ut ur och runt om den bruna kåpan, så nu måste jag plocka ur den och se om jag hittar nått. Packning som behövs eller vad tror ni?

Citroën c25 1989 års modell
 

Bilagor

  • IMG_0355.jpeg
    IMG_0355.jpeg
    4 MB · Visningar: 131

Daniel-s

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Kapade den svarta slangen där varmvattnet ska komma ut då det på nått sätt trycktes in vatten (kall) genom den slangen. Vattnet ska in där den genomskinliga slangen går om jag har förstått det rätt.

Hur som helst vi får klara oss utan varmvatten ett tag. Med den svarta slangen pluggad så byggde pumpen upp tryck och slutade att gå
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
627
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Det finns en ventil för avtappning som ska släppa in luft när man tömmer beredaren.
Den backventilen har en förmåga att gå sönder och då rinner vattnet ut. Är ju tänkt att den slangen ska gå ut under bilen men kanske hamnat inuti skåpet. Ventilen av plast sitter alltså på slangen.
 
Toppen