• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är det bästa??

F

F.d. 3067

Guest
Hej alla!

Nu när man änterligen skaffat en navigator där man kan lägga in kordinater, börjar jag att spekulera? hur ska den vara inställd!! Grader, sekunder eller minuter?

/Gunnar
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Vad är det bästa??

Jag har en Tom Tom 730T när jag ska ställa in den så finns valmöjligheter Grader, minuter och sekunder. Är de så att jag inte behöver bry mig i detta utan bara knapra in nuffrorna?

/Gunnar
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.589
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad är det bästa??

Det finns många varianter så det är inte lätt att ge råd i just ditt fall. Prova dig fram hur du skall göra. Punkten och tiondels sekund brukar man kunna hoppa över.

Vissa apparater måste man även knappa in symbolen för grader (°) minuter (") och sekunder (') efter siffrorna.
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Vad är det bästa??

Tack för ditt svar Gunnar, måste nog prova mig fram.

/Gunnar
 
F

F.d. 11203

Guest
Sv: Vad är det bästa??

Hej
Vet inte om det är fel i min bordsatlas över tyska ställplatser,där börjar kordinaterna med östlig och sen nordlig,jag fick iallafall börja med nordlig och sen östlig på min tom tom
mvh deicer
 
Toppen