• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VA-priset, EU pressar orimliga priser

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Hörde på Radio Gotland att EU ska pressa ner priset för mobil surf i EU. Bra !

Dax att föra vattenpriset till EU-domstolen?

VA-priset i Hässleholm är 1,50:- / 100 liter
Anläggningskostnad specifikt för husbil 1,50:- (15 m slang i rulle)

Kostnad 3:- + "restaurangpålägg" 7:- = 10:- dvs rimligt.

Ge mig en enda förklaring till att campingplatserna ska lägga på drygt 1500% på VA !!!
 
A

aviata

Guest
Sv: VA-priset, EU pressar orimliga priser

Gunilla o Kenth
Har Ni öppnat den här NYA tråden för att slippa svara på de antagligen obekväma frågor jag har ställt till Er angående Er vetskap om korruption i den kommun någon av Er arbetat i. Om Ni inte vill svara i den gamla tråden " fylla
och tömma " så kan Ni ju vara tillmötesgående och svara i den här tråden!
Som goda samhällsmedborgare tycker jag att det är Er skyldighet att påvisa sådana oegentligheter som Ni har vetskap om!
Mvh Eva Hansson
Kinbergs Plats 7
62157 VISBY
min adress om NI vill sända ett personligt svar!
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: VA-priset, EU pressar orimliga priser

Vi är väl klubbkompisar och ska tipsa och varna varandra. Om min son ska köpa en dator och han fråga hur mycket det kan kosta så svarar jag ca 10.000:- och inte ca 50.000:-. Varför finns det då klubbkompisar som svarar att vi ska betala 50:- för vatten när det borde vara 10:-.

"Preskription (lat. praescri'ptio), är ett juridiskt begrepp som betecknar att rättsliga följder upphör viss tid efter det de inträffat."

"Man är fri när man avtjänat sitt straff". Jag förstår att folk vill bygga på straffet genom att hänga ut detaljerna. Jag kan men vill inte.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen