• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Va mycke bra ha grejer

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Har nu plocket bort allt ur husbilen har tagit nästan hela dagen hittade bla. 7 st ficklampor, 9,5 par olika sortes arbetshanskar 2 st kikare, 4 olika typer av mora knivar, 6 st engångsregnrockar, 15 st olika spännrämmar mm mm
Nu har jag lovat mig själv att jag måste klara mig med lite mindre grejer när vi packar in grejerna i "nya" husbilen
Ha de paffw

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Va mycke bra ha grejer

Ja du jag tömde våran husbil trodde inte det fanns plats för så mycket av bra ha grejer så nu när nya kommer blir det en stor sortering mycket av alla grejer kommer nog att fraktas till återvinningen Mvh 220 Sture i Pajala:yes:

F

F.d. 25020

Guest

Köpte en ny Adria 577-2011 på Nolia i Piteå levereras i April Nordicen såldes efter 9 dagar Mvh 220 Sture i Pajala

Senast redigerad av en moderator:

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Nya husbilen?
Blev det ngt på mässan?

Nej inte på Elmia. men den gammla hade förbrukat vårt förtronde när den gick sönder när vi skulle på vår första HBK träff i Sverige :) Jag hittade en som hade allt som vi hade på önskelistan Dubbelgolv, vattenburenvärme tankar i varmtutrymme mm alltså en riktig vinterbil det blev en Dethleffs Esprit I 7870 -04 52000 km medkört Helintregerad med boggi 8.4 m lång totalvikt 5000 kg så jag får inte köra den, Vi skall på toeri prov i morgon men vår bilskollärare är på semester i Rodos så körlektionern blir först V39, han menade att vi hinner köra 5 timmar och sen köra upp denna vecka för nya C1 körkortet för 2 oktober skall vi till Fagerö på höstdans med bla. Timotej
Ha de paffw

F

F.d. 5798

Guest

Bara fyra moraknivar,vad det det utöver 2 i bältet,2 i fickorna och de 2 i halsbandet.
De 10 i handskfacket,dom tillhör standard utrustningen.:)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Har nu plocket bort allt ur husbilen har tagit nästan hela dagen hittade bla. 7 st ficklampor, 9,5 par olika sortes arbetshanskar 2 st kikare, 4 olika typer av mora knivar, 6 st engångsregnrockar, 15 st olika spännrämmar mm mm
Nu har jag lovat mig själv att jag måste klara mig med lite mindre grejer när vi packar in grejerna i "nya" husbilen
Ha de paffw

:D:D:D:D:D:D!

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Vet inte om jag har svårt att fatta men i kväll plockade jag bort grejer ur övre skåpen samt lådan bredvid passagerare stolen. -27,5 kg och det mesta var dubletter Kommer inte att sakna något av dessa prylar på vår sista resa innan bilbytet
Nu skall jag försöka att ha lite mindre "onyttiga bra ha grejer med mig" i nya bilen
ha de paffw

Skulle ha citerat inlägg 1 för att det skulle ha blivit lite klarare vad jag menar

Senast ändrad:
Toppen