• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

V-75 på lördag

F

F.d. 2549

Guest
På lördag förmiddag kommer farbror Claes att sitta i solskenet och försöka få ihop en V-75. Alla förslag till ett gemensamt system är intressanta. Vår TV-fria husbil är dock ett litet problem.
:confused: :confused: :confused:
Kommer jag att sitta ensam vid spelbordet?

Hälsningar från mannen som kan prata om hästar.

F

F.d. 4575

Guest
Sv: V-75 på lördag

Jag tar med mig stolen, så kan jag bistå med tips på vinnare
Dessa tar du sedan bort, för mina vinnare brukar komma i mål långt efter dom andra
Eftersom Harry Girl kommer,( hon skall sälja lotter ) kan hon också bistå med tips, dessa kan du också ta bort, på så vis blir det lite mindre hästar att välja bland
Vi blir minst 85 bilar, så visst blir det ett gemensamt system

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Der fram mot att delta i husbilsklubbens V-75

Det måste finnas många experter på plats av 170 personer, så nog skall vi väl få en TV att fungera också.

Funderar lite på Kents tips, blir det några hästar kvar ? :wink:

F

F.d. 52909

Guest

Är nog inne på Kents linje där, brukar ta ut kusar efter deras namn...roligast namn vinner...... men icke då !

Men tar också gärna med mig stolen o är support, kan också tänka mig o supportra med 50:- för ett gemensamt system....o tar man 85x50 så blir det ett rätt så dugligt V-75 system av det hela, o då måtte jag väl äntligen få bli miljonär....:D

F

F.d. 25011

Guest

Vi ställer gärna upp på ett HBK-V75, det borde kunna bli ett stort system med så många deltagare på årsmötet.

Vårt hästkunnande inskränker sig till att havremopederna bits där fram och sparkas där bak.

Är det någon som vet om det går att lämna in V75 i Floby?

Senast redigerad av en moderator:

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4

Vi ställer oxå gärna upp på en HK-V75, har ungeför samma tunga kunskap som Leif.
Bigge o Annelie

F

F.d. 2549

Guest

Resultat av V-75spel.

43 stycken hoppfulla (sådan fylla ser jag inte kritiskt på) medlemmar betalade var och en 20:-, vilket utgör 860:-. Jag lämnade in ett system på 1728 rader – kostnad med inlämningsavgift 889:50. Mellanskillnaden har jag redan glömt.
Avd. 1. 1-3-4-7 Vinnande häst nr 7.
Avd. 2. 1-2-3-4-6-7-10-13-15 Vinnande häst nr 9 63 i odds.
Avd. 3. 1-2 Vinnande häst nr 2
Avd. 4. 9 Vinnande häst nr 9
Avd. 5. Alla hästarna Vinnande häst nr 6
Avd. 6. 5-7 Vinnande häst nr 9 19 i odds.
Avd. 7. 10 Vinnande häst nr 6 13 i odds (tror jag)

Resultat 4 rätt = katastrof i vanlig oordning.
Mitt förslag var att ta med alla hästarna i avd. 2, men en för mig okänd spelare och min hustru ansåg att det var billigare och därmed bättre att ta med alla i ett lopp med färre hästar. Eftersom jag ställde in mig i ledet och rättade mig efter majoriteten så blev vi tillsammans c:a 2000:- mindre rika.
Av detta kan man kanske lära sig att inte lita vare sig på okända män eller på den egna hustrun. Men om resultatet hade blivit till den okände och hustruns fördel, då hade man kunnat lära sig det motsatta. Alltså, försök inte lära er något av det som sker – det är och förblir efterhandskonstruktioner. Lev livet emellanåt med en klackspark, går bollen i nät, så skratta och njut och går den på fel sida om målburen, så njut av lyckan att du lyckades med en klackspark.
Farbror Claes tackar för sig och begrundar sitt öde med jämnmod.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1883

Guest

Jag fick in en tia på Stryktipset i Lördags och snart dimper det ner 17 svenska Riksdaler!
Insatsen var dryga femhundra,486 rader! och vinsten skall delas av fem personer:)

Och vad vill jag säga med detta.......Jo,gläd dig åt det lilla!
Och gör du inte det så finns det väll inte så mycket att glädjas åt!

JO FÖRRESTEN.....jag har ju husbil och är medlem här!!!!:wink:

Toppen