Sv: V-75 på lördag
Resultat av V-75spel.
43 stycken hoppfulla (sådan fylla ser jag inte kritiskt på) medlemmar betalade var och en 20:-, vilket utgör 860:-. Jag lämnade in ett system på 1728 rader – kostnad med inlämningsavgift 889:50. Mellanskillnaden har jag redan glömt.
Avd. 1. 1-3-4-7 Vinnande häst nr 7.
Avd. 2. 1-2-3-4-6-7-10-13-15 Vinnande häst nr 9 63 i odds.
Avd. 3. 1-2 Vinnande häst nr 2
Avd. 4. 9 Vinnande häst nr 9
Avd. 5. Alla hästarna Vinnande häst nr 6
Avd. 6. 5-7 Vinnande häst nr 9 19 i odds.
Avd. 7. 10 Vinnande häst nr 6 13 i odds (tror jag)
Resultat 4 rätt = katastrof i vanlig oordning.
Mitt förslag var att ta med alla hästarna i avd. 2, men en för mig okänd spelare och min hustru ansåg att det var billigare och därmed bättre att ta med alla i ett lopp med färre hästar. Eftersom jag ställde in mig i ledet och rättade mig efter majoriteten så blev vi tillsammans c:a 2000:- mindre rika.
Av detta kan man kanske lära sig att inte lita vare sig på okända män eller på den egna hustrun. Men om resultatet hade blivit till den okände och hustruns fördel, då hade man kunnat lära sig det motsatta. Alltså, försök inte lära er något av det som sker – det är och förblir efterhandskonstruktioner. Lev livet emellanåt med en klackspark, går bollen i nät, så skratta och njut och går den på fel sida om målburen, så njut av lyckan att du lyckades med en klackspark.
Farbror Claes tackar för sig och begrundar sitt öde med jämnmod.