• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vådan av mässbesök!

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Vådan av mässbesök!

Hej!

Ja, inte behöver man gå på mässa för att åka dit, vi har bytt husbil 4 gånger på 3 år!!!!! galna?:eek: nej, men svårt att bestämma oss. Första bilen, Knaus alkov och garage stort som förvaringsskåpet på ICA, nästa bil, Hymer Tramp med enkelsängar och närvarodel stort som ett normalt utedass, men med ett jätte garage. :msn_dontknow: Bil nummer tre, en helintegrerad Hymer 614 sl med vit skinnklädsel och mörk trä inredning med dubbelsäng på tvären bak, stort garage, vinkelsoffa m.m :cool: MEN! ändå inte nöjd, bara mer förvirrad
:wideeyed:.............på vägen hem från semester i Frankrike bestämmer vi oss för att åka och ta en fika med vår bilförsäljare i Ystad....skulle vi aldrig gjort!!!! eller? Idag är vi nöjda ägare :msn_laugh: till en Hymer Tramp 674 sl 2009 med 3,0 lit och 157 Hk, enkelsängar, lagom stor närvarodel, bra toalett utrymme, stort garage och ett kök som fungerar för oss som äter en hel del ute på våra långsemestrar. Ja, så kan det gå, men vi tror att detta är vad vi längtat efter...en underbar bil att köra och varm och mysig inredning, det känns rätt på nått sätt :msn_heart:. Till sist vill jag säga att den lilla Knausen är och förblir min första kärlek, jag kan än idag undrar hur den mår :eek:

Hälsningar Kerstin

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Hej Kerstin!
Så vitt jag förstår är Er bil väldigt lik den bil vi beställt.
Den största skillnaden är väl att det är parallellkök i Er bil och vinkelkök i vår.
//Kjell

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej Mona & Kjell

Jo, det verkar vara nästan samma stuk på våra bilar, bortsett från en del små detaljer. Vi gjorde ett mycket bra byte med den förra bilen så nu skall vi pynta den med sådant som VI vill ha, inte vad andra valt tidigare. Bilen är alltså nästan naken, som någon tidigare beskrev det. Vi har inte hunnit köra så mycket ännu, men hittills har det varit en dröm. Våran har manuell växellåda.
Skall försöka få ut lite nya bilder på bilen med tiden. Vi önskar er lycka till med er nya bil och hoppas att inte väntan känns allt för lång. Det är alltid lite oroligt i början, :wideeyed: när man inte vet vilka "barnsjukdomar" som dyker upp. Vi har i nuläget ett el problem som vi skrev och frågade om i en annan tråd, men vi har fått tid hos Sjölins i Växjö, som sägs vara duktiga på detta ämne. Det är ju bra att det kommer nu och inte när garantin gått ut ;). Förutom detta måste jag säga att jag är ny förälskad.......i vår bil!!!! :p

Hälsningar Kerstin

Senast ändrad:
Toppen