• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägpirater i Sverige!

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
Sv: Vägpirater i Sverige!

Funderar själv i precis samma banor som AndersW eftersom det rimligen borde vara ytterst svårt för att inte säga omöjligt att dosera en bedövningsgas på exakt rätt sätt utan att riskera att avliva invånarna i husbilen.
Ventilationen i husbilarna är anordnade på många olika sätt och att räkna in den variabeln i 'gasekvationen' förefaller helt omöjligt.

Att på vinst och förlust spruta in någon av de gaser som kan användas för ändamålet enbart för att komma över några tusen kronor verkar inte vara värt risken för att man tar livet av de som ligger och sover i husbilen.
De småtjuvar som håller på med sådant här tror jag inte tar den risken.

F

F.d. 24280

Guest

Tja..just hemkommen från fyra veckors frit stående i Europa och inte har jag blivit rånad varken legalt eller ilegalt.För inte man kan kalla att betala 12 € för 11kg propan att man är rånad.Några vägpirater har inte jag sett till..föresten finns det såna???Lustigt att det finns sånna i Sverige och just i närheten av campingplatser:twitcy: :twitcy:

F

F.d. 53133

Guest

Strunt i Vägpirater....VÄLKOMMEN HEM Zlatko!

Fy vad torrt det varit på forumena......
när du varit borta.......:p:p:pberätta.......var har du varit... och vad har du gjort:swoon:

F

F.d. 24280

Guest

Tack för det Leif..men inte idag litte tröter,visst är bilen bra men trots allt är det inte nån CitröenXM

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Hej Zubak

Du om någon måste väl vet om det finns vägpirater. Vad jag hört så blev anhöriga till dig rånade i husbilen förra sommaren i sydeuropa. Du fick väl bistå med kontanta medel.

Hej

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Hej alla
Har läst och tagit till mej vad som skrivits och har inte råkat ut för något ännu. Har gaslarm och inbrottslarm. Men iallafall så ligger dator,kamera(dyr),
mobiler,klockor,plånböcker med kort och pengar kvar där framme.
Hur lätt som helst att plocka på sej vid inbrott.
Dessutom så har vi ALKO kassaskåp som man inte nyttjar särskilt ofta.
MEN NU SKALL DET BLI ORDNING
INGA saker framme i föraravdelningen , utan man få lägga manken till och och plocka in i kassaskåpet och flytta saker bak till sov området.
Tror att det hela tiden finns tjyvar som kollar in våra bilar och slår till om vi visar upp våra dyrgripar på ett för dom gynnsamt sätt.
Vad gäller gasning eller ej så var det flera inbrott här i Tungelsta i villor där tjuvarna stal i sovrummen med dom boende sovande i samma rum, ibland med fönster på glänt så där kan inte ha förekommit gasning.
Men man kan efter dags resa och alla förberedelser inför resan,luftombyte och alla nya intryck så sover man ofta djupt.
önskar er alla en trevlig sommar utan tråkiga upplevelser som inbrott m.m.
Barbro och Gert i Tungelsta

Toppen