• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vårt första försök med handikapp blev lyckat

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Rapport från vårt första försök att klara husbilslivet med rörelsehindrad

Jag har tidigare skrivit om min frus svåra operation
Hon har återhämtat sig mer och fortare än någon kunnat förväntat sig
En stor anledning till detta resultat är hennes enorma envishet

hon kan nu klara sig med rullator i hemmet och kortare sträckor utomhus

Vårt första försök startade med liten tripp till Askersun

Efter nästa dags frukost kunde vi konstatera att trots vissa svårigheter var det ändå värt att fortsätta

Vi drog vidare hamnade i Sjötorp

Träffade där mycket trevliga husbilsåkare två bilar är HBK medlemmar, med glimten i ögat och kamratlig anda ( Trevligt Trevligt)

Det är bara att konstatera att vi kommer att trots handikapp i framtiden ha stor glädje av vår kära husbil

Tackför trevlig samvaro I Sjötorp
Julle o Gunvor

F

F.d. 15719

Guest
Sv: Vårt första försök med handikapp blev lyckat

Glad för er skull! :)

Det handlar om att se möjligheter och inte svårigheter i tillvaron, där varje dag är en ny utmaning. Själv har jag problem med svår allergi sen barnsben, mycket begränsande och syns inte utanpå varför folk inte förstår, "du som ser så frisk ut".

Med envishet och samarbete kommer man långt - med eller utan husbil!

Ha en skön sommar med ny uppfriskande syn på tillvaron och er gemenskap!

/elisabeth

F

F.d. 297

Guest
Sv: Vårt första försök med handikapp blev lyckat

Hej! Vi är glada för Eran skull att det går bra att åka husbil med ett handikapp. Själv är jag gift och har ett rörelsehinder en cp-skada nästan rullstolsburen men inte helt vi köpte oss en helt ny husbil förra sommaren en Kabe Trawel Master men vårat stora problem blev att det blev svårt att välja vilken modell. Det fanns en med stor lastlucka som min elstol skulle gå in i men då blev det ett annat hinder sängen var ju högt upp i tagit tackvare lastutrummet. Men vi valde den andra med det lilla lastutrymmet då jag klarade att gå upp i sängen. Men det är på håret att min lilla manuella rullstol går in. Men nu har vi beställt dragkrok som dom ska montera i nu på måndag för vi åker runt i hela landet och dansar efter dansband så jag kan vara lite friare från min man. Visserligen får man ligga i 80 km med släp efter men det får vi leva med. Vi är mycket ute med husbilen träffar mycket trevligt folk med husbilar så jag lever för att åka runt med husbilen och träffa massa trevliga människor samt dansen som är vårat stora intresse. Vi har haft många husvagnar innan men vi säger alldrig mer husvagn mycket bekvämande med husbil man stannar när man vill och kör lika fort fram som med vanliga personbilen.

Vi önskar Er en riktig skön trevlig sommar med husbilen

Mvh
Anita o Risto i Täby:mh:

C

CLarsson

Guest
Tillgänglighet för rörelsehindrad

Min fru har svårt att röra sig, och sitter i rullstol. Har ingen höftled just nu, men den är på gång.
För att komma in i husbilen har jag tänkt mig att hon kan köra upp på en ramp, som vi redan har, för att köra in den i garaget på vår Carthago T-Plus c-line. Men då måste man ha en typ uppochner vänd dricka back e. dyl. som kan bli en platå framför dörren så att hon inte behöver gå i något trappsteg.

Är det någon som har ideer kring detta?:twitcy:

Toppen