• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårt avtal med SÅIFA

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2024
Listpris låter ju bra med 1 kr 11 öre rabatt.
Nyss fått en faktura. Enligt kvitto på pump tankade jag för 1087.999, fakturan uppger 88 (innan momspåslag)öre rabatt och slutsumman var ca 10 kronor högre än om jag betalt med vanligt kort.

Om husbilsklubben kunde omarbeta avtalet som tex andra kunder har med Preem att man har en viss rabatt per liter räknat på pumppriset så hade avtalet sannolikt varit mycket bättre.

Jag har ett sådant kort oxå så tack och hej SÅIFA
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
719
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Vårt rabatterade pris gäller en vecka i taget. Det priset får vi veta här på forumet eller själv räknar ut det från uppgifter på preem.se. Oftast är det lägre än vad man hittar på andra pumpar. Men ibland är det högre. Då väljer man den mack och det kort som ger lägst pris. Totalt sett är SÅIFA den billigaste möjligheten jag har. Någon enstaka gång tankar jag på annan mack när det är billigare.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.137
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har precis fått min ÅFA faktura för juni. Tankningen den 15 juni kostade totalt 16:53 litern. Det var upp emot 1:50 billigare än pumppriset på aktuell och kringliggande mackar.

Pumppriset flukturerar ibland kraftigt över veckan, så vår rabatt kan både bli lägre och högre, men att det skulle gå att tanka billigare som privatperson, än med ett klokt använt ÅFA kort, har jag svårt att se.
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Kollade priset idag Tanka tar 18:49, den här veckan betalar vi med HBK Såifa 17:31 en skillnad på 1:18/ L det är bra tycker jag.
Jag tror att man inte har koll på att priset låses en vecka, och om det är stora sänkningar på dom andra bolagen så kan det i vissa fall bli dyrare på Såifa men det är inte ofta det händer.
Christer
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
363
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
För diesel är det svårt att slå HBK/SÅIFA

Preem obemannad mack idag 18,59 - 0,50 (preemkortsrabatt) = 18,09

HBK/SÅIFA 17,39 så 0,70 kr billigare

För bensin är det 0,40 kr rabatt på listpris (ändras dagligen) Listpriser Företagskort - Preem

Med Preemkort får du normalt 0,10 kr rabatt på obemannad mack så här får man räkna lite dock kör ju Preem 0,50 kr rabatt hela sommaren på priset på pumpen så det är svårslaget.
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
505
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Genomsnittspriset med Såifa kortet i år är 17,45 kr/l, ganska svårslaget enl. mig. Men som tur är kan man välja själv med vilket kort man vill använda. kör diesel även i personbilen så för mig är valet ganska lätt.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.422
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Listpris låter ju bra med 1 kr 11 öre rabatt.
Nyss fått en faktura. Enligt kvitto på pump tankade jag för 1087.999, fakturan uppger 88 (innan momspåslag)öre rabatt och slutsumman var ca 10 kronor högre än om jag betalt med vanligt kort.

Om husbilsklubben kunde omarbeta avtalet som tex andra kunder har med Preem att man har en viss rabatt per liter räknat på pumppriset så hade avtalet sannolikt varit mycket bättre.

Jag har ett sådant kort oxå så tack och hej SÅIFA
Vilket kort har du då? Samt vilket datum gäller det? På fakturan står pris och liter, sedan dras rabatten ifrån. Förra månaden lyckades jag inte hitta något som matchar SÅIFA.
 
Toppen