• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vårkänslor...

F

F.d. 5322

Guest
Ja jä.lar i min lilla låda nu "prunkar" det i vår småländska gård. Lite sådd av både det ena och andra har skett under dagen...hoppsan nu är det ju en annan dag. Ska även denna dagen vara aktiv nu när livet åter kommer tillbaka. Folk åker utomlands så här års...och de ska kalla sig Svenska, nä fy vale. Tacka vet jag härligt hederliga småländska Vårkänslor.

Mvh//Mia

F

F.d. 55557

Guest
Sv: Vårkänslor...

Här Skåne spirar oxå vårkännslorna!!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Ja jä.lar i min lilla låda nu "prunkar" det i vår småländska gård. Lite sådd av både det ena och andra har skett under dagen...hoppsan nu är det ju en annan dag. Ska även denna dagen vara aktiv nu när livet åter kommer tillbaka. Folk åker utomlands så här års...och de ska kalla sig Svenska, nä fy vale. Tacka vet jag härligt hederliga småländska Vårkänslor.

Mvh//Mia

...låter som om LG får passa sig! :D:D:D

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Vi har just grävt om ett land och jag har varit nere vid ån och hämtat ett x-antal kannor med vatten visst är våren härlig!
Åka utomlands det sparar vi till sommaren!

Ha det bra mvh Birgittha
icon10.gif

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Hoppsan just nu kom trädgårdshjälpen och stannade utanför tomten, jag trodde det var dags att så morötter och gurka. Nej det var bara "traktorpiloten" som justerade till datorn så GPS systemet skulle ta honom 30 cm närmare tomgränserna.Denna maskin är gigantisk och är kul att se varje år den kommer på besök, förmodligen är den en av de största i Sverige tror jag.
Ja det blir nog att ta fram den gamla svårstartade 2 hk jordfräsen och dra i snöret tills armen domnar, ja "själv är bästa dräng" heter det ju.

traktor.jpg

B

Byggare Bob

Guest

Va glad du Postis att han håller sig utanför din tomtgräns. När vi bodde på en avstyckad gård, strax utanför Malmö, brukade bonden som hade marken runt oss passa på att ta en extra plogfåra varje år och på så vis få en större åker samtidigt som vår tomtyta minskade. Dom kan vara luriga dom där bönderna:D
Lasse J

Toppen