• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

våren på gång

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
Sv: våren på gång

Jag har också koloni, i Eriksdalslunden i Stockholm, snön ligger fortfarande men det har töat en hel del, dock inga blommor än men inget är som väntan.
Elisabeth

F

F.d. 18251

Guest

Var nere vid havet igår och såg hur det såg ut efter stormen.
Solen sken, ingen vind, snön nästan helt borta från marken och havsisen hade brutit upp totalt.
Värmen på i husbilen 20 grader inne, kaffe och semla med utsikt över Apelviken och Kattegatt.
Mer kan man f.n. inte begära. Dessutom en lång promenad utmed havet innan och kände havslukten med en svag känsla av vår.
Detta är livet.

G

GunDogs

Guest

Den här hittade jag för en vecka sen i en kvarglömd kruka i trädgården.
Det är inte så länge sen krukan var täckt av flera dm snö.

feb2011.jpg

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Inte här med 3 dm nysnö, se våren ut att var väldigt långt borta.
/vidhem

Senast redigerad av en moderator:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Vår ???, i önskedrömmen ja men i verkligheten nej, blir det lätt en mardröm med all kyla och snö som vi haft!

Här på västkusten har vi just nu ingen snö men väl en molnfri himmel sedan ett par dgr, temp -11,9 i går natt, husbilen avställd i sitt vinteride och nu eldar vi en trivsam brasa medan det stickas och körs dator inne i värmen.

Husbilen tar vi förhoppningsvis ut 1:e april som vanligt. Ett första vårtecken här skulle kunna vara att Kicki, som inte är soldyrkare, satt ute och solade på läsidan om huset (i söderläge förståsss)!

Dessa två senaste vintrar som vi haft får man nog koppla till någon form av Global Nedkylning med nåt "dj-a vitt" som ofta och mycket fallit ner. Förståsigpåarna = klimatmaffian, måste ha fått det med "global uppvärmning om bakfoten"!

F

F.d. 55287

Guest

Kändes som om våren skulle kunna vara på gång då den här meterhöga snöhögen såg så vårligt skitig och vattensjuk men idag är den fint vinterlik igen efter sista snöfallet.

SAM_1781.JPG

Leena;)

M

Matts Torebring

Guest

Visst är våren på väg, men det tar lite tid bara. Trots nära -20 grader när jag bytte gasolflaska idag, kände jag värmen på ryggen från solen.

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025

Nog är våren på gång! Det syns väl på bilden!:yes:

Bilagor

• 20110214.jpg
    20110214.jpg
    284,1 KB · Visningar: 0
F

F.d. 25193

Guest

Nog kan man tro att våren är kommen men NEJ det kom rejäl blåst kallt nej nu får man ta fram varma kläder som det är vinter igen. Hade hoppats att få se snödroppar men nej de fick vila ikylan ett tag till .Kan inte gå ut nordostliga kraftiga vindar -3 grader.Det känns som -15 grader.Men nu längtar man att få pyssla om husbilen och att komma ut.Ha det bra:yes::music-icon:

Toppen