• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vår Nya Hymer

B

Bengt-Helena

Guest
I Morgon hämtar vi vår nya Hymer B 694 SL. 2008
Hos Husbilen.nu i Ystad.;) :D

F

F.d. 839

Guest
Sv: Vår Nya Hymer

Bengt - Helena,

Grattis, visst kanns det harligt att leka med tanken .. IMORGON !!! Jag ska gora min forsta provkorning ner till Franska gransen (ca 4 mil) och se hur det kanns infor den efterlangtade langstrackan anda fran Belgien up till Umea.

F

F.d. 3753

Guest

Låter kul och spännande!:yes:
Vi hämtade våran nygamla Hymer i Hyssna i tisdags, en BC655 -04.
Det var också spännande och är det fortfarande.:yes:
Jobbar tyvärr nu till helgen men nästa......, bara det inte blir snö.:confused:

Lycka till med eran nya Hymer!:D

F

F.d. 7747

Guest

:wink: Hej Belgien 1 .
Här kommer en liten påminnelse från en före detta Umeå bo i förskingringen , som ska försöka komma sig iväg till Spanien under ett par tre månader i vinter .
Du vet väl om att det är vinterdäck som gäller i Sverige efter den 1:sta november såvida det inte är en c-korts bil.
Därför ska jag och Anitha försöka hinna lämmna gränsen innan dess , har visserligen fortfarande en c-korts bil men kör med dubbade vinterdäck här hemma vintertid och dom är ju förbjudna ute i europa .
:rolleyes: Lycka till med din Rimor har själv haft en med mercedes motor som jag var nöjd med gick som en klocka ,behövde aldrig skruva i den . Bytte bil för vi ville ha en större .
Rulla lungt på vägen upp till Umeå .

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej RuneB,
såvitt jag förstått så gäller inte krav på vinterdäck för bilar över 3,5 ton och ingen koppling finns till körkort eller begreppen tung lastbil alt personbil klass 2.

Vid resa i Sverige ut eller hem till/från utlandet är det ok att köra med sommardäck även för bilar under 3,5 ton.
Hälsn, Bengt 333

F

F.d. 7747

Guest

Hej:yes: Librell !
Håller helt med dig i det du skriver . Vad jag närmast tänkte på var att Belgien 1 skulle åka upp till Umeå och då kanske i september , vad jag förstår så har han en 3,5 tons bil vilket innebär att svensk lag gäller .
Jag har också fattat det hela lika som du i övrigt !
;) Rulla lungt med eller utan vinterdäck .

Toppen