• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vår miljö

Joffe

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Nu är gnällspiken igång, men man kan ju inte annat. Sitter man vid en liten båthamn tillsammans med 10-12 andra bilar förfäras man ju när någon tömmer grillaska och en annan disk/tvättvatten 3-4 meter framför bilarna. Låt vara att vederbörande körde Plåtisar men ändå.:confused:

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Vår miljö

Det är inte alla som har ett gott omdöme eller sunt förnuft. Han bör väl ha haft en gråvattentank där diskvattnet hör hemma & en plastkasse för resterna efter grillningen som han kunder stoppa i vilken papperskorg som helst. Sådan här tilltag gör att vi husbilsåkare ibland inte får någon förståelse. Jag tror dock att han tillhör en minoritet utav alla husbilsåkare. När jag läser på forumet så får jag den glädjande uppfattningen att miljömedvetenheten är hög bland HBK's medlemmar & det känns bra att vara en av dem.

Bennie

F

F.d. 53585

Guest

Nu är gnällspiken igång, men man kan ju inte annat. Sitter man vid en liten båthamn tillsammans med 10-12 andra bilar förfäras man ju när någon tömmer grillaska och en annan disk/tvättvatten 3-4 meter framför bilarna. Låt vara att vederbörande körde Plåtisar men ändå.:confused:
Så Plåtisar beter sig alltid annorlunda?

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Om askan bara var släckt är det ju gödning. Litet gråvatten från disken infiltreras snabbt i marken utan någon skada. Miljömässigt hel ok men möjligen ett etikettsbrott.
Inget jag hade retat mig på alls utan ganska normalt:)

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Får man pissa i buskarna och hur långt är i så fall "säkerhetsavståndet"?

Jappe (Visserligen född vid en gata men som uppskattar friheten utanför stadsmurarna.)

Det kan bli dyrt om du gör det i stan så farbror blå ser dig. Annars beror väl säkert avstånd på räckvidden:)

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

Får man pissa i buskarna och hur långt är i så fall "säkerhetsavståndet"?

Jappe (Visserligen född vid en gata men som uppskattar friheten utanför stadsmurarna.)

Vad är det för säkerhetavstånd du tänker på?
Urinen är steril och trycket i ledning lär inte skada någon. :D:D:D

För övrigt håller jag med trådskaparen med reservation för plåtis kommentaren.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Nog har väl så gott som alla någon gång stannat bilen för att "lätta på trycket". Detta är i & för sig inget miljöfarligt handlande utan mer ett etiskt eftersom andra människor inte känner sig bekväma med att se när någon uträttar sina behov & då menar jag utanför tätbebyggt område. Inom tätbebyggt område är det mer en sanitär olägenhet. Värre är det väl med all nerskräpning. På vår resa i Norge förra veckan såg vi hur folk slängde allehanda skräp på marken trots att dom hade en soptunna alldeles intill. För att inte tala om fimpar som låg i drivor på en del parkeringsplatser. Både jag & hustrun röker men aldrig att vi skulle slänga en fimp på marken. Finns det en papperskorg i närheten så hamnar den där eller i soppåsen som vi alltid har i bilen. Det finns även hundägare som rastar sina hundar, tar upp skiten i en påse varefter påsen slängs på marken. Ibland har man rationaliserat bort påsen & lämnar skiten dår den är. Detta sker på rastplatser bland bänkar & bord. För oss är miljö inte bara hur vi påverkar framtiden utan lika mycket den miljö som vi lever i idag. Att kliva runt bland fimpar exkrementer & allehanda skräp är inte trevligt.

Bennie

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Hundskit, gråvatten, grillaska…
Skall det vara, skall det vara ordentligt…
/M

Bilagor

• 02092014-2014-09-02 12.42.30.jpg
    02092014-2014-09-02 12.42.30.jpg
    1,3 MB · Visningar: 8
Toppen