• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vår längsta resa

F

F.d. 53088

Guest
Nu på måndag åker vi på vår längsta resa (tidsmässigt) som vi någonsin gjort med husbil. Den går naturligtvis till Frankrike (vårt favoritland som vi besökt minst en gång varje år under en 14-årsperiod, först med "vanlig bil", och sedan 2008 med husbil) och vi beräknar att vara borta i ca. 3 månader. Inga-Lill har just tagit ut pension efter 41 år på en och samma förskola. I höstas bytte vi husbil, från Hobby till Burstner, så detta blir första långresan med den nya bilen. Ska bli spännande!
Har just fått vetskap om, att olycksfallsförsäkringen på vår hemförsäkring bara gäller i 45 dagar, så en tilläggsförsäkring är fixad. Man vet aldrig vad man kan råka ut för. Och det är väl tur det!!!

IMG_1199 kopia.jpg

Vi har också skaffat en Vespa istället för cyklar, det blir lättare att ta sej mellan byarna i Provence! ( Vi har prövat med cykel och det kan vara ganska jobbigt p.g.a. av värme och väldiga nivåskillnader.)

IMG_1201 kopia.jpg

Förväntansfulla hälsningar från Inga-Lill och Arne

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Vår längsta resa

Grattis och lycka till på resan. Berätta gärna hur det blev.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Lycka till med resan och Vespan! Glöm inte hjälm och skydd, åker man omkull och kanar lite asfalt finns det inte mycket skinn kvar på kroppen om man kör i t-shirt och kortbyxor....

F

F.d. 53088

Guest

Det har du så rätt i! Men i början på 80-talet hade vi bara kortbyxor och linne, nu har vi i alla fall hjälm!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ludde! Vad är det för pjåsk? Jag hade en Vespa GS för sisådär 50 år sedan och jag körde jämt omkull med den och har fortfarande allt skinn kvar!

Gratulerar till Vespan! Man kan ha mycket skoj med en sådan. Hur gammal är den?

Jappe

F

F.d. 53088

Guest

Hej! Det är en Piaggio Vespa LX 125 2008 års modell.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jösses! Jag trodde det var en renoverad gammal goding. Den ser ju ut som dom gjorde "på min tid". Mycket intressant att Vespa håller stilen och inte sneglar på konkurrenternas likriktade och överdrivet "sönderdesignade" produkter. Trevligt att se och trevlig resa! Frankrike är mitt favoritland också! Jag planerar en resa dit i september, dock ej med Vespa utan med elcykel.

Jappe

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

det låter härligt att vara borta så länge, det var fina saker ni har, jag trodde oxså attdet var en renoverad vespa, skulle vara kul att läs om era berättelser, det skulle vara skönt att sluta jobba nu, medan man är något frisk har 8år kvar mvh britt håkan

F

F.d. 16416

Guest

Låter härligt.
Ångrar att jag sålde min väl fungerade gamla Lambretta, när jag ser er Vespa. Hade varit skön att ha nu när syret i benen tryter bakom tramppedalerna.
Ha en fin upplevelse!
Roadglider

F

F.d. 53005

Guest

Visst är vespan fin, men HB´n då, det var det snyggaste jag har sett!
vilken dekor, vilka färger. Vi har fortfarande originalfärg på vår Burstner,
champagne, men nu blir man sugen på att fräscha till den lite
Simma lugnt säger vi i Askersund.

Hasse o Barbro

F

F.d. 50097

Guest

Låter härligt att vara ute så länge! Det är faktiskt det vi önskar oss mest av allt, att kunna vara ute med husbilen lääänge! Än så länge har vi ingen möjlighet att vara bort sådär länge, men i framtiden!!! Önskar er en jättebra resa!

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Lycka till på resan, vi följer gärna er (via forumet) om ni har tid att skriva lite reserapporter.
Tjusig bil, vilken modelbeteckning är det och var placerar du Vespan?

Senast ändrad:
F

F.d. 29772

Guest

Ha en fantastisk resa. Hälsa Antibes och Biot från oss. Det var några år sen vi var där men det var våra mål när vi besökte Provence ett antal gånger :)). Därifrån har vi gjort många utflykter både i sydfrankrike och Italien

F

F.d. 53088

Guest

Hej! Bilen är en Aviano 684. Som du ser är MC stället monterat bak. På våran bil behövdes en förstärkningssats.(Stället klarar 120kg.)

IMG_1233 kopia.jpg

F

F.d. 55337

Guest

Vi är precis hemma i Sverige igen efter en drygt två månader lång resa i Italien och Frankrike. Vi kan bara hålla med om att vespa är förträffligt, själva har vi en Piaggio 125:a. Vi är också ganska nyblivna pensionärer. Planerar för en ytterligare resa i höst. Hoppas att ni får en riktigt fin resa.

Hälsningar Anders och Birgitta

Toppen