• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår i Jämtland

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Igår startade vi årets premiär tur med en resa runt Storsjön. Efter några mils körande, så upptäckte jag att det rann vatten ur skåpet för tvättfatet. Stannade och rev kranen. Slangen till varmvattnet hade krupit ur kranen och den låspinnen som ska hålla slangen på plats. Fick ihop det hela och kranen funkade utan läckage. Vi körde vidare utan att hitta någon plats för natten. På många av de finaste platserna runt Storsjön ligger fortfarande snön och hela sjön är täckt med is. Vårat stopp för natten blev ställplatsen i Svenstavik. Allt är ordnat på bästa sätt med all service som behövs. 100 kr per natt inkl el. Färskvatten och tömning av svart och gråvatten är gratis. Enda negativa var att det körde bilar i stort sett hela natten. Egentligen osannolikt på en sådan liten ort. Nu har vi ätit frukost och styr så sakteliga hemåt igen.
 
Senast ändrad:
Toppen