• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår (husbilarnas) bästa tid är nu

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Har ni också upptäckt vilken fin tid sensommarn/hösten är. Betydligt lugnare överallt. Luften är ren, klar och friskare. Om det inte regnar förståss.
Man ser mest husbilar och mindre husvagnar på vägarna är det månne 40-talisterna som är ute och vädrar "hemmen" eller?
Vägarna är inte alls så hårt trafikerade rytmen är betydligt bättre. Det verkar som om alla tar det lite lugnare.

Va skönt är det inte att åka här uppe i den "norra" delen av Sverige. När man stannar bilen någonstans är det alldeles tyst ute. Inget som stör.
Åk in på en skogsväg, stanna vid en sjö, eller där det finns möjlighet. Slå av motorn och gå ut en stund. Tag några djupa andetag och njut av stillheten. Den stillheten har också många av våra "holländare" upptäckt. Det har kryllat av bilar med gula nummerskyltar (med NL i blått) här i Värmland. Nu håller de flesta på att åka tillbaka men några har blivit så förtjusta att de skall stanna kvar.

Har ni ledig tid upptäck Sverige "norröver" börja i Värmland. Tänk att få vakna upp ute i skogen någonstans och känna att man sovit väldigt gott samt att man känner sig lite piggare.
Så många europeer kan inte ha fel. Upptäck att vi har det fint i vårt land. Sverige är ett fantastigt fint turisland!
Vi kanske ses någonstans! Kör försiktigt
Enjoy Life!
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
Eva o Sven-Uno

Senast ändrad:
F

F.d. 1520

Guest
Sv: Vår (husbilarnas) bästa tid är nu

Hej ! Instämmer helt! vi börjar vår semester på måndag,bilen står redo för vår färd norr över. 14 dagar med hög luft ochfågelkvitter,hade tänkt oss upp till Östersund och sedan falla av mot vårt grannland och uppleva trollstigen mm. Det ska bli såå:D skönt efter att ha jobbat hela sommaren,så det finns både femti och sjuttitalister på vägarna norr ut!;)
MVH Nettan o Christer

F

F.d. 297

Guest

Ja vi håller fullständigt med Er om att det är ett vackert land vi lever i. Vi själva har kört 900 mil nu i sommar med våran nya Dethleff ESPRIT i6840 som vi fick lagom till semestern.
Vi har åkt runt Dalarna Dalsland och ner till Bohuslän Uddevalla Grebbistad Strömstad samt att vi gjort dagsutflykter neråt man träffar samtidigt så mycket glatt folk med husbilar och alla verkar mysa lika gott som vi.
Ja man möter mycket husbilar samt husvagnar efter vägarna så det är vi 40 kapitalisterna som rullar på vägarna med husbilar.
Vi älskar att komma bort från stressen i Stockholm. Men tyvärr har min man 7 år kvar att jobba men samtidigt så går åren så fort nu för tiden.
Hoppas vi syns på vägen eller någon stans? Det är ju så roligt trevligt att alla med husbilar vinkar när man möts på vägarna. Ha en riktig skön höst nu.

Med vänliga hälsningar
Anita o Risto i Täby:)

F

F.d. 25038

Guest

Tänk den som "bara"hade 7 år kvar ,nää får nog stå vid sidan av vägen en tjuge år till å vinka i arbetskläder vid vägkanten
som tur e bara på vardagar ha degott;)

F

F.d. 6238

Guest

MINA VÄNNER!!!!!
Det är N U livet går inte IMORGON. Har haft många kamrater som har haft cirka år kvar till "Pensionen" och dom skulle göra de å de å de a.s.o. Vad blev det???? Ja tyvärr så sitter dom ----där uppe--- å kollar vad vi gör med våra Husbilar.'

NEJ, LEV NU------ imorgon kan det varar för sent eller kanske förbjudet------

Hälsningar från ett just nu regnfritt Skärhamn,/ Kurt

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Vi står på CC:s camping i Idre Fjäll, med en hänförande utsikt ända bort till Rendalssöla i Norge.

Solsken, frisk hög luft i överflöd.

Njuter man inte av denna atmosfär är det tveksamt om man överhuvudtaget har möljighet att uppskatta det livet kan ge oss.

F

F.d. 11514

Guest

Hej!
Jag hade planerat att ta ett friår, men vi fick ny regering och då försvann den förmånen!
Nu har jag tagit tjänstledigt i en månad så att jag och min pensionerade make kan åka ut i Europa på en härlig sensommarresa. Vi har döpt vår resa till "Europaluffen" och kommer att ta dagarna som de kommer.......det ska bli så kul! I dag inhandlade vi en GPS-navigator, vi har köpt och länat guideböcker så -Europa nu kommer vi!!!!
Siv.

Toppen