• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vågade inte köra till Moseldalen,men åkte ändå....

F

F.d. 52986

Guest
Efter alla uppmuntrande tillrop,tips och förslag tog vi mod till oss och åkte iväg på långtur genom Tyskland.Efter att ha "Brobizzat" oss över broarna gav vi oss i kast med de Tyska
motorvägarna som snabbt och enkelt tog oss ca 40 mil söder ut första dagen.
Andra dagen nådde vi fram till Moseldalen där vi direkt fann en ställplats som vi nyttjade hela tiden.Hemresan blev samma vägar tillbaks och nu är vi åter i hemmets lugna vrå.
Körda mil 297, dieselförbrukning under liter`n.
Tack alla ni (28 st) som ställde upp med råd och dåd.Särskilt tack till Bernt och Sussi, i detta fall Bernt, som tog sig tid och kom hem till oss och rätade ut alla frågetecken med kartor och GPS:er i högsta hugg.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: Vågade inte köra till Moseldalen,men åkte ändå....

Hej
Hoppas ni tyckte att resan var bra, motorvägarna inte så farliga och att ni hade tur med vädret.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Tack för din återkoppling Aligådd. Det var förbaske mig modigt gjort. Inte bara själva resan utan hur du öppnade dig som du gjorde och dessutom tog till dig av de råd som gavs! Sen tycker jag Bernt är en klippa! :)

:-/<rister

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Det var starkt gjort,första hindret besegrat då e bara gå på nästa.:yes:

F

F.d. 24550

Guest

Jättebra!! Hurra för att ni kom iväg. Nu hägrar förhoppningsvis resten av Europa och inte minst Frankrike. Bara att börja planera.:)
Vi åker till Mosel nu i september för att, förhoppningsvis, njuta av både vin och väder och annat trevligt.

Toppen