• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Växjö

sroman

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
13091
Medlemskap
2024
Någon som vet om det är OK att stå med husbilen en natt på
Parkeringen utanför Samarkand i växsjö?

G

GunDogs

Guest
Sv: Växjö

Här har vi stått flera gånger när vi besökt Växjö. Står ibland någon långtradare också. Lugn och tyst och väl upplyst parkering.

Visa bilaga 81936

Bilagor

• Samarkand.jpg
    Samarkand.jpg
    41,3 KB · Visningar: 87

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Varför inte använda den anlagda ställplatsen som ligger strax bakom polishuset centralt i Växjö?

//Tommy

Var mer exakt ligger den? Finns där någon beskrivning om den här eller på internet?

(Jag är alltså uppvuxen i Växjö och har god lokalkännedom om stan, om än gammal då jag flyttade därifrån innan det fanns några ställplatser, men kan inte hitta den du syftar på...)

Åke55

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
13446
Medlemskap
2025

Var mer exakt ligger den? Finns där någon beskrivning om den här eller på internet?

(Jag är alltså uppvuxen i Växjö och har god lokalkännedom om stan, om än gammal då jag flyttade därifrån innan det fanns några ställplatser, men kan inte hitta den du syftar på...)
Den ligger bakom Håkanssons Maskinaffär, rättare sagt bakom det stället som man spelade biljard på.(hette det Zeldas?). Man kör in på Storängsgatan och kör bort mot järnvägen så ligger den där till vänster.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Finns utlagd i ställplatsförteckningen, med koordinater osv.

//Tommy

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Den ligger bakom Håkanssons Maskinaffär, rättare sagt bakom det stället som man spelade biljard på.(hette det Zeldas?). Man kör in på Storängsgatan och kör bort mot järnvägen så ligger den där till vänster.

Det stämmer, verkar vara en skaplig plats men jag vet inte hur järnvägen trafikeras.

//Tommy

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

En snabb titt på tidtabellen tycker jag ger vid handen att de två sista tågen passerar vid 10- respektive 23:30-tiden.

Staffan

Toppen