• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vätternrundan

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027
Är det någon mer i klubben som ska cykla Vätternrundan eller vara åskådare utefter banan???
Loppet går av stapeln 13-14 juni.
Ganska maffigt med 16-17000 cyklister som kämpar sig runt sjön och många åskådare tycker om att följa loppet utefter banan från t.ex sin husbil.

Frågar gör Anita o Dan
:):cool:

Senast ändrad:

Topsy12

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
131
Medlemskap
2025
Sv: Vätternrundan

Hej Anita o Dan och alla andra HBK:are
Förra året hamnade vi i Askersund samma helg som Vätternrundan pågick. Jag måste säga att det blev en höjdare. Först var vi ute och titade på alla cyklister som passera Askersund sedan var det jazzfestival i stan. Trots att man inte är en riktig jazzdiggare så kommer vi säkert att åka tilbaka nu i sommar, vilken stämmning det var i stan.
Ha det så bra
Lasse

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Vi har besökt Vätterrundan ett par gånger med husbilen
och då har vi stått på en parkeringsficka
alldeles i närheten av campingplatsen i Vadstena.
Det brukar stå mellan fyra - åtta husbilar där.
Man ser åkarna från första parkett.

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024

Har cyklat 7 gånger men i år hoppar jag över (förhoppningsvis är jag då på väg mot Kroatien). Skall ni cykla kan jag rekomendera att bo på Norra Mossens idrottsplats. Ligger perfekt 300 meter från starten. Är det någon som är intresserad tror jag att jag har telefonnr kvar för bokning.
Hälsningar Jan

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja o vi byter in din cykel mot en surfingbräda det är nog endast cyklisterna som möjligen sett den skylten hos oss lite skoj måste man ha/susanne

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Godmorgon!

Det var ju kul att höra att det finns några bland HBK:s medlemmar som brukar parkera eller vistas intill vägen och titta på cyklisterna.

Ser också att Jan cyklat några gånger som säkert kan intyga att det är ett trevligt arrangemang. Tråkigt för cyklingens skull att Kroatienresan kommer emellan i år. Tack för tipset om boendet, blir det aktuellt med annat boende för vår del så kan jag få telefonnumret till bokningen senare.

Kul Susanne (jag har sett skylten) att byta in cykel mot surfingbräda men det är väl inte så många som nappar på det erbjudandet redan nere vid Kaxholmen. Det skulle varit i slutet av banan då alla börjar hata sin cykel, för då kunde man istället ta genvägen över sjön tillbaka till Motala, hi hi.

Själv har jag också cyklat rundan under ett antal år ihop med ett kompis-/träningsgäng och då brukar vi alltid bo i Frisksportarnas klubbstuga invid Vätternstranden i Motala. Under de år vi cyklat rundan (speciellt när man är supertrött och undrar vad man håller på med) har man alltid tyckt det ser trevligt ut när det står en husbil på en P-plats, där man sitter utanför eller inne i bilen och fikar och tittar på alla förbipasserande cyklister. Efter loppet glömmer man fort att man varit trött och är glad att man genomfört det. Med den tanken i bagaget blir det troligen några rundor till för min del, men sedan kommer jag säkert att bli husbilsåskådare istället.

Hälsn (Anita) o Dan
:cool: :mh3:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Godmorgon!

Det var ju kul att höra att det finns några bland HBK:s medlemmar som brukar parkera eller vistas intill vägen och titta på cyklisterna.
.........

Jag har fått byta in en ggr blev paff när han kom o ville byta.Det var ju bara att bita ihop o byta in den.Fick den cykeln såld senare.:)/susanne

Senast ändrad:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Jag ska åka runda 35
Och har förmånen att parkera husbilen på Motala brandkår.
Men det blir nog ingen surfingbräda i år heller.
Bosse B

Toppen