Hej Alla !! Undrar vad det ska vara för olja till kopplingen ( robotlåda ) Fiat corado ? Har läst Tutela 75 ? Kan man använda andra märken isåfall vilken och vilka specifikationer ? Det ska ju vara en väldigt liten mängd!!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Står att läsa i instruktionsboken, men till kopplingen används bromsvätska DOT4, till roboten" Tutela car cs speed" ATF Dextron,alternativ till detta finns också att läsa på forum.Hej Alla !! Undrar vad det ska vara för olja till kopplingen ( robotlåda ) Fiat corado ? Har läst Tutela 75 ? Kan man använda andra märken isåfall vilken och vilka specifikationer ? Det ska ju vara en väldigt liten mängd!!
Hur lätt det är att byta beror på vilken bil du har, på min bil är det definitivt inte ett enkelt byteHelst varje år då dessa robotar är känsliga mot fukt i hydraulsystemet.
Det går ju inte åt så mycket vätska och är inget stort jobb med bytet.
Fit ducato 2,3 jet 2017Hur lätt det är att byta beror på vilken bil du har, på min bil är det definitivt inte ett enkelt byte
Det är samma som min,men den är helintegrerad,trång är bara förnamnet!!Fit ducato 2,3 jet 2017
Menade att jobbet ofta inte är stort eller svårt men som du sa så kan ju hela karossen sitta ivägen.Hur lätt det är att byta beror på vilken bil du har, på min bil är det definitivt inte ett enkelt byte
Nej jag har läst på och kommit fram till vad det sk vara för olja och vätska i dom olika ställena men tack för varningen!!Du skall absolut inte använda Tutela 75 till kopplingen efter det är en trögflytande växellådsolja, Stor varning.