• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växellåda Vätska koppling Fiat

Ulf62

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
39994
Medlemskap
2024
Hej Alla !! Undrar vad det ska vara för olja till kopplingen ( robotlåda ) Fiat corado ? Har läst Tutela 75 ? Kan man använda andra märken isåfall vilken och vilka specifikationer ? Det ska ju vara en väldigt liten mängd!!

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej Alla !! Undrar vad det ska vara för olja till kopplingen ( robotlåda ) Fiat corado ? Har läst Tutela 75 ? Kan man använda andra märken isåfall vilken och vilka specifikationer ? Det ska ju vara en väldigt liten mängd!!
Står att läsa i instruktionsboken, men till kopplingen används bromsvätska DOT4, till roboten" Tutela car cs speed" ATF Dextron,alternativ till detta finns också att läsa på forum.
Saknas det bromsvätska i den lilla rund behållaren bör du leta efter läckage,den skall också bytas vart annat år ca 2,5dl

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Hur lätt det är att byta beror på vilken bil du har, på min bil är det definitivt inte ett enkelt byte
Menade att jobbet ofta inte är stort eller svårt men som du sa så kan ju hela karossen sitta ivägen.
Den vansinningaste jag jobbat med var bygg på renault där säkringsboxen sitter på torpedväggen. Mina armar räckte inte in.:wink:

Toppen