• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Västervik i dag

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Hej! i dag skulle jag fira min storebrors födelsedag med husbilen som sällskap. Ankom till stan 0930 i hamnen för att ställa hb:n (camping for boten) vad göra ringa turistbyrån som öppnar 10 00. En dam som jag förklarade mitt elände för var ställer jag hb:n i dag????? det enda hon kunde ge mig var Lysingen camping Tack. Japp mot Lysingen en övernattning 310 kr med el. En Taxi från centrum kostade enkel resa 190 kr och och en bom kod som inte fungerade. Jag tror att det tar ett tag innan jag åker till Västervik med hb:n. Turiststaden på ostkusten???????
Va Rädd om er "linkan
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Hur var det med de ställplatser som finns, Sågen och Barlastudden, var de blockerade och oanvändbara? Bra att veta om man skulle hamna i närheten någon gång.

MVH
Hans
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Man kan även stå på parkeringen vid kanotklubben (i stan) eller Sandviken (på Gränsö).
 

Gösta i Gamleby

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Västervik
HBK-Nr
15347
Medlemskap
2024
Hur var det med de ställplatser som finns, Sågen och Barlastudden, var de blockerade och oanvändbara? Bra att veta om man skulle hamna i närheten någon gång.

Hej. Barlastudden är vinterförvaring av Båtar där går inte på vintern, och ställplats Sågen åkte jag förbi för två veckor sen där
är det två stora cementblock en meter höga och en skylt med välkommen tillbaka nästa vår. Så det är nog bara Lysingsbadet Camping
heter ju i dag Västerviks Resort.

Ha det bra i vårsolen Gösta
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Platsen på Gränsö(NO om slottet), även om det är en bit dit, är den också blockerad?
 

Viking

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1166
Medlemskap
2024
Hej. Barlastudden är vinterförvaring av Båtar där går inte på vintern, och ställplats Sågen åkte jag förbi för två veckor sen där
är det två stora cementblock en meter höga och en skylt med välkommen tillbaka nästa vår. Så det är nog bara Lysingsbadet Camping
heter ju i dag Västerviks Resort.

Ha det bra i vårsolen Gösta
 
Toppen