• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Västerås ställplats

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Vi fick flytta på oss för att 3 platser var förbokade på Västerås ställplats i gästhamnen. Tycker att det är fel att man får förboka ställplatser! Mvh. Per o Agnetha

F

F.d. 25418

Guest
Sv: Västerås ställplats

Du skulle ha sagt att du tagit ett par öl och inte fick köra!

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ja, det känns som om något är helt uppåt väggarna. För mig åtminstonne så är själva essensen för husbilslivet att just kunna komma och åka efter eget gottfinnande. Detta att kunna förboka en ställplats tycker jag strider mot denna grundläggande frihet. Steget till att ha in- och utcheckning på speciella tider är inte långt och då är vi snart tillbaka på ruta ett med campingplatser där man bokar en speciell ruta under en speciell tid och anländer mellan vissa klockslag och lämna platsen under andra förutbestämda klockslag.

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Vi fick flytta på oss för att 3 platser var förbokade på Västerås ställplats i gästhamnen. Tycker att det är fel att man får förboka ställplatser! Mvh. Per o Agnetha

Om ni fortfarande är kvar i Västerås så åk mot Björnön och efter en bit in på den vägen(kaserngatan tror jag den heter) så kommer ni till Lidl affären.Sväng höger där så kommer ni ner till en båthamn och sist jag var där så var det gratis att stå strax hitom hamnen.Ingen el och toa.

per-inge

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
5944
Medlemskap
2025

Låg i gästhamnen fredagnatt. De tre första platserna var numrerade sedan ingenting på en lång sträcka, så var och hur skall man stå. Även några stenar var numrerade.
Är denna ställplats, grusplan värd att betala 180 kr/natt för?
Frågade i receptionen var man kan tömma latrin o gråvatten?
Vid sjösättningsrampen vid badet(tror jag) fick jag till svar,men där var allt låst så det blev ingen tömning.:mad:

F

F.d. 29911

Guest

Vi kom till ställplatsen kl 10 på Torsdag (ej förbokat) Ringde det nr som stod på skylten och sade att vi stanna över natt . De öppnade kl 11 men killen kom och vi betalade 150:- (ej stöm) på Kvällen var det nog plats för ytterligare 3 husbilar egentligen .
Denna plats har vi utnyttjat flera gånger för det är närhet till centrum.
Hälsningar HBK 5081
:mh:

F

F.d. 25418

Guest

Där är en stor parkering som jag stått på många gånger, det verkar som om man kan stå hur länge man vill och det finns alltid plats.
Jag skulle svara på den som beskrev att man åker mot Björnön och svänger mot Lidl.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen