• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värst på ställplatsen ;)!

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Inget för naturälskaren kanske :p
Behövs hyfsat stor plats.

Bisarr husbil för den rika camparen | Vi Bilägare
marchi_elemment_palazzo_p1.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Värst på ställplatsen ;)!

Modellen bjuder på 30 kvadratmeter boarea och ytterligare 20 kvadrat på terrassen ovanpå.
Ombord finns bland annat öppen spis, bar och bildskärm på 40 tum.

Det där med terrass är kanske något man kan ta efter?

marchi_elemment_palazzo_05.jpg

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Häftig bil
Tyvärr tycker jag det verkar vara en fantasiprodukt. Bilderna ser ju inte direkt äkta ut.

Fast det vore ju något att parkera utanför Coopen när man skall handla lite mjölk:D

F

F.d. 28371

Guest

Selvfølgelig kjører en slik eier inn på en stor campingplass. Helst en plass på størrelse med Union Lido i Italia slik at flest mulig får se bilen.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Sällsynt ful skapelse!

Dessutom verkar den inte vara för övernattning eftersom den parkerat framför ett hotel, för att brukarna skall övernatta förmodar jag :rolleyes:.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Titta!

Paret i shorts med den grön/svarta väskan måste vara ägarna.
De syns ju på båda bilderna.

Frågan är väl om de äger båda bilarna eller bara den med vit vindrutetorkararm:rolleyes:

hamnen.jpg

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Apropå vindrutetorkararm: Det ser ut som om det vore en vanlig arm som går fram och tillbaka men hur praktiskt är det på en rund ruta? Borde det inte ha varit en roterande torkare eller ännu bättre, en roterande ruta som slungar bort regnet som på båtar?

Ägarna kan också vara killen med ryggsäck och hundägaren bakom bilen. De tycks följa bilen varthän den åker.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Intressant bil detta.
Sett inifrån har den precis det du söker Michael.

Vet inte säkert om rutan snurrar och torkarna står still men jag kan ju se direkta utmaningar med sikten från förarplatsen :rolleyes:

hytt.jpg

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Är det inte någon mer än jag som tycker sig känna igen den här bilen sedan långt tillbaka, jag har för mig att jag har sett designen av en designer som hette Luigi Colani. Han har för övrigt en massa udda designer på sitt samvete. :)

F

F.d. 5322

Guest

Paret i shorts som Roger67 nämner, är inlagda i bilden. De är i exakt samma position på båda bilderna. Hur stora är oddsen för det?

Även hundägaren är inlagd i bilden.
Fälgarna på bilen verkar vara väldigt exakt (utan att ha mätt). Men det är ju många hål i fälgarna, så helt omöjligt är väl inte det. Däremot är speglingen och skuggan lite annorlunda i bilen. Men det går ju att lösa, om man vill.

Verkar som någon har gjort en "Terje" om jag ska vara lite halvstygg :D

Kan det vara så att bilen inte alls går att köra?:confused:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Troligen behöver de även något typ bogserhjälp när de skal parkera, nog bland det fulaste som jag har skådat i bilväg. Även om det nog skulle vara en höjdare med terrass.
(Men vem vet, snart kanske alla bilar ser ut så):rolleyes:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Paret i shorts som Roger67 nämner, är inlagda i bilden. De är i exakt samma position på båda bilderna. Hur stora är oddsen för det?

Även hundägaren är inlagd i bilden.
Fälgarna på bilen verkar vara väldigt exakt (utan att ha mätt). Men det är ju många hål i fälgarna, så helt omöjligt är väl inte det. Däremot är speglingen och skuggan lite annorlunda i bilen. Men det går ju att lösa, om man vill.

Verkar som någon har gjort en "Terje" om jag ska vara lite halvstygg :D

Kan det vara så att bilen inte alls går att köra?:confused:

Visst är det så. Det blir ganska uppenbart när man går in på deras hemsida. Därför också "bildleken" här ;).
Helt klart en "drömbil". På en del bilder svävar bilen i luften, ljus och skuggor lever också sitt egna liv. Lite väl blankt på en del ställen. Vore också intressant att se hur de löst mekanismen för att fälla ner tak och den stora u-soffan uppe på taket....

Fast drömma är ju ok. Jag drömmer redan om andra bilar jag aldrig kommer att få köra så det går ju bra med en till..:D

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

För min del skulle en dröm om denna bil vara en mardröm.

Men takterras är inget nytt. Här finns en australiensisk variant:

Rob Gray 1.jpg

Rob Gray 2.jpg

Rob Gray 3.jpg

Toppen