• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmland

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Godkväll husbilsvänner!

När man nu har jobbat nästan hela sommaren, så har det inte blivit mycket tid över för husbilen. Men det ska vi råda bot på nu.
På torsdag lunch sätter hustrun och jag kosan mot Värmland.
Ack Värmeland du sköna, som det heter i visan.
Tacksam för tips, på sevärdheter, ställplatser och sånt som kan vara intressant.
Har även PMR:en påslagen ifall nån skulle upptäcka oss. Skrik gärna till.
Anrop: HBK 2483
Hoppas att vi ses
HBK 2483 Bengt o Inga-Lill o Tara:dog:

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Värmland

Vi var på en träff i våras i Borgvik, en helt underbar plats, med mycket historia väl värt att besöka och vid gästhamnen fanns det plats att stå med husbilen
:)

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Värmland

Välkommen till Värmland! Ett gott val att ni besöker oss även om en helg inte kan göra hela Värmland rättvisa. Några korta tips i Västra Värmland kan ni dock få här:

Torsd-lörd pågår Folk o Rock i Segmon Folkets Park. En mysig festival i det lilla formatet.

I Karlstad erbjuds båt-buss med härlig båtluff på Klarälvsdeltat i Karlstad till bussbiljettspris! Där finns också ett fint länsmuseum mm

Missa heller inte Klässbols Linneväveri ( Nobeldukar mm) i Klässbol söder om Arvika. Där kan ni övernatta i hamnen tiil frivillig avgift.

I Arvika finns Rackstadmuseet med keramik och konst från Racken-kolonin (samtida med Skagen-målarna) och ett mysigt Fordonsmuseum.

Ställplatser finns i HBK-listan och även hemma hos Maja/Hbk 215. Ring om ni undrar över nå´t! Välkomna!

Toppen