• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmepannan under huvudkudden.

Östersjön

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
1132
Medlemskap
2025
Hej !

Vi köpte en LMC Liberty 662 ti start i våras och har bla hunnit med en tur till Norge. I Röldal träffade vi Wanja och Åke som intresserade oss för Husbilsklubben.
Bilen fungerar bra trots det sedvanliga FIAT läckaget i motorrummet tills vi skulle använda den som övernattningsstuga för vår dotter och svärson under julen.

Det var runt nollan ute och för att få upp innetemperaturen behövdes även gasolen. Det var då vi upptäckte vad det innebar att ha värmepannan under huvudkudden.
Ett vanligt markskydd mellan madrassen och träribborna dämpade ljudet något.
Jag undrar om någon har samma upplevelse av detta och om någon har löst det genom någon form av ljudisolering i "pannrummet".
Tacksam för tips.

Gott NYTT ÅR

Hälsningar

Ola

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Värmepannan under huvudkudden.

Hej! Jag hade samma problem i min gamla husbil. Jag löste då problemet genom att vrida kroppen 180 grader i horisontalplanet, så att fötterna hamnade över pannan! Enkelt men genialt, eller hur?

Jappe

Frank Ekman

FD HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Värmepannan under huvudkudden.

:holly-1-icon: Hej :holly-1-icon:

Vi hade ett liknande problem med en pump som lät som ett helt kompani. Lämnade in bilen för byte av pump. Vilket de gjorde. Den nya pumpen lät likadant. Kom då fram till att den låg och vibrerade mot annan metall vilket man kunde justera och dra fast ordentligt med buntband samt lite isolering runt om. Nu går den tyst och fint.

Toppen