• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmematta

F

F.d. 52920

Guest
Hur länge räcker strömmen i ett fulladdat 120A bodelsbatteri om jag kopplar in en värmematta genom denna inverter?
Värmemattan är på 220V - 100W

imgp0006.jpg

imgp0009.jpg

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025
Sv: Värmematta

Teoretiskt så skulle det fungera i 12 timmar. I praktiken skulle jag tro att man får räkna med c:a 80% vilket blir c:a 9 timmar. Men du har väl fler förbrukare som är anslutet till bodelsbatteriet.

F

F.d. 52920

Guest
Sv: Värmematta

Teoretiskt så skulle det fungera i 12 timmar. I praktiken skulle jag tro att man får räkna med c:a 80% vilket blir c:a 9 timmar. Men du har väl fler förbrukare som är anslutet till bodelsbatteriet.

Är nog ungefär som jag befarade att som frikampare är det nog inget för mig med tv / belysning / luftvärme m m som alla drar ström från bodelsbatteriet så kommer nog inte batterikapasiteten räcka så länge.Men säkert något för dom som ständigt har tillgång 220V.

Toppen