• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Värmefläkt under förarstolen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Virsta

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Hej och hallå
Fann en fläkt under förarstolen i min Polar Grizzly 2013 som är byggd på ducato chassi.
Hittar inte något om den i instruktionsboken vare sig från Polar eller Fiat.
När är det meningen att den ska fungera och hur manövrerar man den?
Sitter en likadan fläkt under passagerarstolen som jag kan manövrera med en strömbrytare.
Någon som kan hjälpa mig?
Hälsningar
Arne

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det brukar finnas en knapp där man kan styra även den under förarstolen. Den ska användas för att värma bodelen (genom överskottsvärmen från motorn) när det behövs. Nu förutsätter jag att du har luftburen värme i bilen. Har du vattenburen så bör det finnas en värmeväxlare någonstans, iaf till det ena elementet.

elsebo46

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2025
Jag har en Kabe med samma fläktar och den som sitter under förarstolen regleras med en knapp som sitter på vänster sida på förarstolen, på Kaben fungerar den bara när bilen är igång låter ganska mycket.
Hur det är på Polar vet jag inte men det kanske sitter en knapp till vänster om ratten, har sett det på ett annat märke som har fläktar under stolen.
Christer

Virsta

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Det brukar finnas en knapp där man kan styra även den under förarstolen. Den ska användas för att värma bodelen (genom överskottsvärmen från motorn) när det behövs. Nu förutsätter jag att du har luftburen värme i bilen. Har du vattenburen så bör det finnas en värmeväxlare någonstans, iaf till det ena elementet.
Tack för ditt svar.
Har vattenburen värme i golv och konvektorer.
Det finns en värmeväxlare i vagnen som växlar mot dessa.
Har aldrig hört den gå så jag får montera en kontroll lampa som signal när/om den går.
/Arne

Virsta

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Jag har en Kabe med samma fläktar och den som sitter under förarstolen regleras med en knapp som sitter på vänster sida på förarstolen, på Kaben fungerar den bara när bilen är igång låter ganska mycket.
Hur det är på Polar vet jag inte men det kanske sitter en knapp till vänster om ratten, har sett det på ett annat märke som har fläktar under stolen.
Christer
Tack för ditt svar.
Finns inga knappar , får leta vidare.
/Arne

Polar1

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
27417
Medlemskap
2025
Hej jag har en polar Kodiak jag har för
mig att till vänster om entree-dörren på vägen sitter en rad med knappar jag har för mig att en av dem är till fläkte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen