• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare utan vatten?

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Hej
Har en Mc Louis med en luftvärmare CBE603.
Förutsättningar är att på grund av vattenläcka så har jag ingen möjlighet att koppla på vatten.
Bilen och jag väntar på ett dusch kar ifrån Italien.
Behöver dock göra en resa i helgen så jag hämtade hem bilen. Parkerade och kopplade på strömmen utan att göra någon typ av "besiktning" utan stängde dörren och gick ifrån.
Döm om min förvåning när jag kom ut nu så var det varmt i bilen och värmaren levererade värme.
Nu till min okunskap! Fungerar värmare utan att det är vatten kopplat??
Att jag inte får varmvatten förstår jag!
Men fungerar värmare för uppvärmning utan vatten och kan man köra värmaren ändå?

Stefan
 
F

Fd.47585

Guest
Går alldeles utmärkt, MEN man får då INTE ha på värme för varmvattnet utan att man fyllt värmaren. Att man får lite varmvatten utan att ha på varmvattenvärmaren är att det spiller över LITE värme från luftvärmen men det skadar inte en tom tank, men det gör det att ha varmvattnet på med tom tank.
 

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Tack Leri
Om jag tolkar ditt svar så kan jag köra värme utan vatten pumpen på.
Jag kan inte pumpa in vatten då jag har lösa öppna slangar till duschen.
Termostatens inställning gör att jag inte kan komma ifrån att värma vatten samtidigt som jag vill ha luftvärme.
Känner mig lite osäker hur saker och ting fungerar för värmaren.

Stefan
 
Toppen