• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmare Burstner

Goknulen

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2025
Hej! Jag o frugan har en i810 från 2011. Nedanför Alde-konsollen för pannan sitter ett ventilationsgaller in till garaget. Vårt problem är att vi har ofta med elverk och bensindunk placerat i garaget. Bensinångorna kommer in i sovutrymmet, så jag har fått tejpa över gallret. Kan man sätta ett galler på en av luckorna istället???

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Jag skulle istället stänga in elverket i typ en plastback med tätslutande lock när det förvaras i garaget.
Den lösningen skulle jag vilja men hittar ingen plastback med rätt mått. Skulle behöva 3-4 cm högre än de jag hittat. Funder på att värma locket och spänna upp det på mitten så handtaget på elverket får plats. Det får bli ett sommarprojekt innan det behövs till nästa vinter. Har baxat in det i en kraftig plastsäck nu. Ändå svårt att få det helt doftfritt. Vi har en queenbed över garaget som är höj och sänkbar så det är inget som går att stänga för.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Den lösningen skulle jag vilja men hittar ingen plastback med rätt mått. Skulle behöva 3-4 cm högre än de jag hittat. Funder på att värma locket och spänna upp det på mitten så handtaget på elverket får plats. Det får bli ett sommarprojekt innan det behövs till nästa vinter. Har baxat in det i en kraftig plastsäck nu. Ändå svårt att få det helt doftfritt. Vi har en queenbed över garaget som är höj och sänkbar så det är inget som går att stänga för.
Om det bara är handtaget som sticker upp, gör hål och limma lämpliga plastlåda över?

Senast ändrad:

leja4

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej! Jag o frugan har en i810 från 2011. Nedanför Alde-konsollen för pannan sitter ett ventilationsgaller in till garaget. Vårt problem är att vi har ofta med elverk och bensindunk placerat i garaget. Bensinångorna kommer in i sovutrymmet, så jag har fått tejpa över gallret. Kan man sätta ett galler på en av luckorna istället???
Hej !
Vi har haft samma problem med bensinlukt från elverket. Jag konverterade Hondan till gasoldrift och slipper på så vis bensinlukten,samtidigt upplever jag det som aggregatet går lugnare och med i stort sett luktfria avgaser.
BBa

Toppen