• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Världens barn - en av 400 hjälporganisationer

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Världens barn - en av 400 hjälporganisationer

Vi får inte glömma att i vårt rika land lever 250000 barn i fattigdom.
Tommy R

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Det handlar inte bara om ekonomi för barnens väl. I länder med härjande krigsherrar och religiöst förtryck far de fruktansvärt illa psykiskt. Även här i Sverige far många barn illa genom fysisk och psykisk misshandel. Alla dessa stackare kan vi inte hjälpa med våra pengar.

Att skänka pengar är gott för dom som får tillgång till hjälpen, om den nu når fram. Jag minns en framgångsrik kampanj för många år sedan som hette Röda fjädern. Många år senare läste jag att bara en bråkdel av de insamlade pengarna nådde fram. Det mesta förbrukades här i Sverige till administration. Detta tycks dessutom vara normalt för många insamlingar.

Jag känner frustration över att många far illa i världen. Dessutom vet jag ju inte om mina pengar når fram. Om jag skänker pengar vill jag ju inte avlöna en administration här i Sverige,

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Varifrån får krigsherrarna sina vapen?

Politiska länkar borttagna/HBK Web

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ibland blir jag väldigt trött på den negativa attityden som man mellan varven möts utav här.

Här lägger Kenth ut en liten påminnelse om att julen är i antågande och det finns behjärtansvärda alternativ att lägga en slant på. I det här fallet, "Världens barn".

Vad händer?
Ja vi får veta att det det finns 399 alternativ, jaha och......
Det finns tyvärr barnfattigdom också i Sverige, jaha och.....
Att det finns barn som tyvärr av olika orsaker inte kan få ta del av hjälpen, jaha och...
Att det redan på Hylands tid, administrerade man bort gåvorna redan i Sverige, jaha, och....

Undrar varför man lägger in sådana kommentarer till något som i grunden är mycket empatiskt och behjärtansvärt? Är det en uppmaning till oss som skänker pengar att sluta och gå med i klubben "vi som sitter på våra slantar med gott samvete", efter devisen, kan vi inte hjälpa alla så hjälper vi ingen.

Det är i alla fall rättvist!

Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest

Har lite svårt att förstå Los Suecos irritation, har väl inte ifrågasats Kents empati och hjärtansvärda arbete. Vad jag menade att det finns fattigdom i vårat land också. Om det är en negativ attityd så står jag för den.
Tommy R

T

Teddi

Guest

du har så rätt willy,,i många år har jag ock min fru skänkt pengar till olika hjälporganisationer,,
men vi sluta med detta för flera år sedan,,

av anledning av en,,tror han hette bengt westerberg,
han hade runt 800.000 som ordförande,,rädda barnen tror ja de var,,men de blev #rädda bengt#:p
i en ideell organisation,:D:D,
han fick kicken från nån annan firma,,som han jobba med innan,,så fick han detta jobbet,,

nu har jag skänkt pengar till en hund,,där ja vet att de gått till rätt ändamål,,hunden är i hamn,,

ock jag själv som givare känner mej väldigt nöjd,,

ett ex. utav många,,inget är sämre än nåt annat,,

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Om man är rädd att pengarna inte kommer fram. Kan man köpa lite dyra märkeskläder.
Då får ju några barn i Bangladesh, både mat, och tak över huvudet. I och för sej inlåsta i fabriker som inte öppnas, även om det brinner i kåken.
bosse b

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen