• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

världens bästa myggjagare?

F

F.d. 18508

Guest
första natten med för mycket mygg i bilen..
de hade en bra jaktlycka så taket var fullt med blodsprängda insekter på morgonen..
dessvärre upptäcker man att de läcker blod ur trumpeten:mad:
dessbättre fick ja bort det..:)

dessförinnan tog jag dock vår lilla bärbara minidammsugare och sög upp alla mygg och knott,busenkelt,inget kladd och blodfläckar..
har gjort om den proceduren ikväll,ett par minuter så är husbilen myggfri..
ett tryck med "radar" så sover dom gott i dammsugarpåsen..

F

F.d. 18368

Guest
Sv: världens bästa myggjagare?

Dammsugaren kan även användas mot otrevliga getingar. Om de har byggt en bölla inne i en vägg t.ex. och far ut och in i ett hål i ytterpanelen så är det bara att rikta dammsugarröret mot hålet och knacka i väggen. Plupp plupp så sugs dom in och när det är tomt så spraya in lite radar i röret så är allt fixat.

Wikstrom

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: världens bästa myggjagare?

Dammsugaren kan även användas mot otrevliga getingar. Om de har byggt en bölla inne i en vägg t.ex. och far ut och in i ett hål i ytterpanelen så är det bara att rikta dammsugarröret mot hålet och knacka i väggen. Plupp plupp så sugs dom in och när det är tomt så spraya in lite radar i röret så är allt fixat.

Wikstrom

VARNING!
Se till att dammsugaren är avstängd innan ni sprayar med bekämpningsmedel i röret.
Många sprayflaskor har propan som drivmedel och det bildas gnistor från kolen i dammsugarens motor så det kan bli en stor smäll.
Vill ni inte köpa en ny dammsugare och div närstående föremål så glöm inte att stänga av innan ni sprayar, eller läs på flaskan vad det är för drivgas.

Toppen