• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Världen största fartyg!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Vilket fartyg !
Se när Majestic Maersk passerade - hd.se

Men 2 st besvikelser denna som man trodde skulle bli en höjdare först den där "turist skutan" Norwegian Star!
Nr. 1 Jo inför all publik & vi var många "sotade" dom pannorna när dom låg en liten bit utanför Helsingborg, inte en gång utan 2 gånger som det rök svart strax innan Majestic Maersk passerade, jo "skutan" dom Struntade i Svensk miljö ( hej Svensson Nu är det tid att köpa en elbil tänk på miljön)!
Nr.2 Att "dom" inte get att signalera med ett tut då alla båtarna möttes & vilket skådespel det hade varit för alla dom tusentals personerna som hade vallfärdat till kusten i bl.a. Helsingborg, jag talade m. många som var besvikna
& blåsta på en hälsning m. tut!
Jag tror att folk uppskattade det sommaraktiga vädret mest!!!!
Mvh.

F

F.d. 55554

Guest
Sv: Världen största fartyg!

Jag var en av många som kollade in läget när dom stora möttes.
lade upp några foto på Marinetraffic.

Jojje

PS
Tog tåget ToR Landskrona.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Nog inte alls enkelt att hälsa publiken på land med ett "tut". Ett "tut" betyder att t.ex. vederbörande svänger åt "höger", och även fler "tut" har betydelse för hur fartygen kommer att manövreras.
Så att man inte signalerar "obefogat" i trånga farvatten är nog rätt självklart för att undvika missförstånd.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Om man nu skall vara tråkig, så visst somliga har nog inte seglat i "Drogden" Tuuut!.
Nu gällde det ett historiskt möte enligt tidn. HD med all denna publik på land som verkligen såg upp till begivenheterna, Men det är ju klart Trötte Svensson kan bli störd!
Mvh.

Nog inte alls enkelt att hälsa publiken på land med ett "tut". Ett "tut" betyder att t.ex. vederbörande svänger åt "höger", och även fler "tut" har betydelse för hur fartygen kommer att manövreras.
Så att man inte signalerar "obefogat" i trånga farvatten är nog rätt självklart för att undvika missförstånd.

F

F.d. 29925

Guest

Hej!
Om man nu skall vara tråkig, så visst somliga har nog inte seglat i "Drogden" Tuuut!.
Nu gällde det ett historiskt möte enligt tidn. HD med all denna publik på land som verkligen såg upp till begivenheterna, Men det är ju klart Trötte Svensson kan bli störd!
Mvh.

På den tiden jag var ute och seglade låg "drogen" på danska sidan av Öresund.:confused:

F

F.d. 55554

Guest

Jag var där då,tog även foto på utsläppet!

Jojje

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo men tyckte du liksom jag, att Svensson kan "dom" jaga m. ljus & lyckta men det FINA folket vem bryr sej hur dom SKitar ner!
En liten upplysning, innan diverse fartyg anlöper Helsingborgs industihamn så sotas pannan m. Svart rök som följd!
Nä det bara ploppade upp var den svarta röken från skorsten på Norwegian Star bara till för att vilseleda folk att titta upp när dom tömde sitt "SVARTVATTEN" + -----? i havet, vem vet?
Mvh. "Ps" Jo jag dokumenterade utsläppet också! " "Ds"

Jag var där då,tog även foto på utsläppet!

Jojje

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej decker !
jag vill bara väl, vi som har hemmavatten här nere i södern vet vad som gäller där trafiken på sundet är utöver det vanliga!
I Vänern seglade jag SM i finnjolle för många år sedan, trafiken var "Vi"!
Jo det gällde "Tuut"!

"Ps nämn inte Paul Elvström man fick stryk varje gång! (danskt Ö)
"Ds"

På den tiden jag var ute och seglade låg "drogen" på danska sidan av Öresund.:confused:

Senast ändrad:
Toppen