Sv: Värde i silver m m
Jag håller inte med när det gäller nysilver. Det går att sälja t.o.m. på Göteborgs Auktionsverk.
Vad som
inte efterfrågas idag är koppar, kristall, böcker och gamla tunga, gedigna möbler. 50- och 60-tals hushållsporslin är inne just nu.
Pampiga gamla serviser ex.vis Rörstrand med med många delar och kanske en terrin till, går att sälja på auktion. Jag fick över 6000 spänn i Göteborg för en gammal krackelerad servis från 20-talet.
Det som inte Göteborgs Auktionsverk vill ha skickar jag till Horla Auktionshall:
Auktionshallen Horla - Stig & Marika Svensson, men det finns säkert många andra auktionshallar i riket som kan hjälpa till med att omvandla gammal "bråte" till pengar.
Marie o Rolf! Ni bor ju i Halmstad. Tag med grejerna eller foton och beskrivning på större objekt till Göteborgs Auktionsverk:
Göteborgs Auktionsverk och låt dom värdera era prylar. Dom är mycket kunniga och trevliga där! Det dom inte vill sälja kan ni ta till en lokal auktionshall, men räkna inte med några större pengar där. Ibland kan affektionsvärdet vara högre än de kronor man kan få på sådana ställen. Dock, ibland blir man överraskad över hur andra värderar olika saker. Ganska spännande alltså!
Jappe