• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Väntar på våren

F

F.d. 29911

Guest
Här går man och väntar på våren och att få köra ut Husbilen ur sitt vinteride.
Påställning är satt till den 30/3 men va fasen nu kom der mer snö så nu krävs det att man får köra med snöslungan någon timme och sedan ta den stora traktorn för att hjälpa till vid utkörningen.
Hjärtliga vårhälsningar från oss som övervintrar hemma i Sverige .
HBK 5081

F

F.d. 55261

Guest
Sv: Väntar på våren

Hej. Tycker det ser ut som din bil är under 3,5 ton. Då skall du inte ställa på den förrän 1.4. Ställer du på bilen 31.3 får du betala skatt för hela mars. Hälsningar Janne

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Vi längtar också efter våren att få ta ut husbilen från vinter idet
men våren ser ut att dröja..:mad:

Men vi längtar inte som ni andra ut att åka
vi har skaffat annat intresse..torp
bara jobb säger nog dom flesta nu..men
allt har sin tid och sin tjusning
och vi har tröttnat på husbilslivet
man kan faktist göra det...:)

Så Vi längtar efter att få ut husbilen till försäljningen
nu till våren
och sätta in annons på blocket och motorbörsen
och sen få husbilen besiktad den 19 april och sen såld.

Det enda vi kommer att sakna det är ju HBK och alla trevliga medlemmar
som man fått många tips från här på sidan och alla som man träffat.:msn_cry:

men man kan ju vara med i klubben ändå fast man ingen husbil har.:)

country

G

Göran & Carola

Guest

Hej. Tycker det ser ut som din bil är under 3,5 ton. Då skall du inte ställa på den förrän 1.4. Ställer du på bilen 31.3 får du betala skatt för hela mars. Hälsningar Janne

Är det inte så att om årsskatten överstiger 4800:- så tas den ut per dag? Har för mig att jag läst det någonstans.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Återbetalning av fordonsskatt för fordon med en årsskatt som överstiger 4 800 kronor
När ett fordon har en årsskatt på mer än 4 800 kronor per år gäller andra regler och vi återbetalar då skatt från avställningsdagen. Men om du ställer på fordonet igen inom 15 dygn, måste du betala skatt från och med avställningsdagen i stället för påställningsdagen. Om det sker ett ägarbyte mellan avställningen och påställningen, får dock den nya ägaren betala fordonsskatt från påställningsdagen, även om den är inom 15 dygn från avställningsdagen.

Exempel:

Ett fordon ställs av den 5 januari. Vi återbetalar fordonsskatt från den 5 januari. Fordonet ställs på den 15 januari. Vi påför då fordonsskatt från och med den 5 januari.
Ett fordon ställs av den 6 november. Vi återbetalar fordonsskatt från den 6 november. Fordonet byter ägare och ställs på den 17 november. Vi påför fordonsskatt från den 17 november.

F

F.d. 29911

Guest

När det gäller skatten för husbilen så är det Nemas Problemas för mig !
Har jag råd att ha villa. Torp. Mc. och har "bra snören i fallskärmen" så går det bra.
HBK 5081
:mh:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Hej Hammarö, hoppas ni fixar till våren snart ,ska nämligen hämta våran nya HB på husvagnspoolen v 14-15 hälsningar lars o margareta 6977

F

F.d. 55451

Guest

Her er våren
Byvejr - Danmark

23 grader i vinterträdgården.
12 grader ute

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29911

Guest

Jodå då skall vi nog ha våren här på Hammarö så ni får en fin tur ut till vår härliga Ö
Ni får väl passa på och bese vårt paradis och hälsa till Magnus på Husvagnspolen
Hälsningar Gösta Janneby
HBK 5081

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29911

Guest

Skatten betalas från påställningsdagen då den totala skatten överstiger 4800:-
HBK5081
betalade den i dag

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Tillbringade helgen på Smögen längst ut på Kleven, kanon plats att ligga på, och ja, två dyk hanns det med på lördagen 4º i vattnet var det. Snålblåst på kvällen samt söndag, våren kändes då avlägsen.

H

hianders

Guest

Ja visst väntar man på våren, men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ........

Idag måndag 28 mars kl ett (snart), sol, svag blåst och plus 2,4 grader. Tänk om vi kommer upp i fem-sex grader idag, rena vårvärmen!!

Inger

T

Teddi

Guest

gick ut med teddi idag på morgonen, fantastiskt väder i onsala, när ja kommer ner till stranden vid smarholmen så stod den där,tussilago???? strandskata???? den första husbilen så klart, visserligen tysk men ändå,, gick förbi, dom satt ute o fika, gick fram o gubben rusar in i bilen o hämtar plånboken,, nej nej gratis o stå här,,ville bara hälsa er välkomna hit o tack för att ni tog med er våren,, så de e tur att man kunde lära sej i grundskolan på
femtiotalet det kinesiska språket så man kan kommunicera med folk,,:D

F

F.d. 25193

Guest

Då jag hoppas att våren är i antågande tror man NEJ NE j jag vill få färg på näsanBara blåst kallt näsan rinner m,m men väntar på evenema:swoon: ngen som blir med hbs jag s:music-icon:er framemot detta vå:twitcy:ren kom nu

Toppen