• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Välja dator, tipsa gärna

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Min laptop har slöat ner sig och grafikkortet hänger sig ibland så jag har beslutat att pensionera den och ha den i reserv.
Jag såg att Elgiganten har extrapris på en Lenovo G580 med I 5-3230M-processor, 6GB internminne och 1 TB hårddisk.
Det ser vettigt ut på papperet och Lenovo skall väl vara bra grejer.
Har någon erfarenhet av Lenovovo i allmänhet och denna dator i synnerhet.
Tacksam för tips.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Välja dator, tipsa gärna

Lenovo är stora på företagsdatorer och är bland dem som säljer flest datorer idag. G580 ingår i deras serie för hushållsdatorer.
Jag köpte en G580 för ett halvår sedan och har lite blandade känslor.
Å ena sidan är det mycket dator för pengarna. Den har bra tangentbord och uppför sig väl. Jag är i stort sett väldigt nöjd med den.

Men den har en del svaga sidor också. Generellt känns den något vek och plastig, men det får man nog räkna med i den prisklassen. Högtalarna är dåliga, även för att vara laptop.
Behöver den repareras (i framtiden) måste man skicka in den till Lenovo. De säljer inte delar så du kan byta själv - jag ville byta tangentbord.

//Stefan
 
Toppen