• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väldigt besviken på Sehammars i Kalmar.

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Den 3 juni så fuktestade jag min Knaus hos Sehammars i Kalmar. Ska testas varje år så garantin gäller. Min närmsta Knausåterfärsäljade är i Kalmar. Fukttesten var helt O. K. Men det ska klistras in ett märke i boken och de hade slut på märken. Fick dock en stämpel och signatur i boken samt ett protokoll. Märket skulle de posta till mig. Jag bor i Oskarshamn 7 mil från Kalmar. Har väntat på märket sedan dess. Ringt tre gånger och fått höra att det är på gång. Mailat till två personer på firman. Har inte fått något svar. Onsdagen den 28:e augusti besökte jag dem på väg till Öland. Fick då besked om att de bara får hem 10 märken åt gången och att de skulle få hem märken i morgon (torsdag 29) och jag låg som nummer 6 i högen med papper. Åkte därifrån ganska frustrerad men trodde att märket skulle komma veckan därpå. Nu har det gått över en vecka och inget märke har dykt upp. Vad kan man säga om trovärdigheten hos den firman? Sista gången jag har varit där, det är då säkert.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hade nog krävt mina pengar tillbaks, eftersom de inte gjorde "affären" efter Knaus föreskrifter vid fuktest...
Här gissar jag bara att Knaus har tydliga krav på när en fukt test skall anses vara fullgjord... Lycka till..
 
Senast ändrad:

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Jag har nu varit i kontakt med Bergholms i Kristinehamn. Det behövs ett märke också. De skulle hjälpa mig. Har skickat in bild på serviceboken och protokollet till dem.
Fick ett meddelande från en tjej som beskrev lite om förfarande med märke och kände till Sehammars lite knaggliga belägenhet. Är så tacksam mot henne för det. Tack igen!
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej, Mycket märkligt, har köpt 3st, husbilar i Gävle och aldrig hört talas om några märken, bara fått stämplar i serviceboken, om det skulle visa sig att min garanti inte skulle gälla trots att jag har både stämplar och kvitto på kontrollerna, ja då går jag utan tvekan till domstol, utgången där ser jag som given. mvh. Rolf.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Hej, Mycket märkligt, har köpt 3st, husbilar i Gävle och aldrig hört talas om några märken, bara fått stämplar i serviceboken, om det skulle visa sig att min garanti inte skulle gälla trots att jag har både stämplar och kvitto på kontrollerna, ja då går jag utan tvekan till domstol, utgången där ser jag som given. mvh. Rolf.
Enligt Håkan på Bergholms, de som importerar Knaus, så behövs detta för garantin, märken alltså.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.351
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Även vi är besvikna på Sehammars, dom tycks sakna proffsighet totalt. Det minsta man skulle kunna begära är att dom skickar en bekräftelse på att mitt mail kommit fram, men icke. Så det blev till att fråga någon annan :cool:
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Hej, Mycket märkligt, har köpt 3st, husbilar i Gävle och aldrig hört talas om några märken, bara fått stämplar i serviceboken, om det skulle visa sig att min garanti inte skulle gälla trots att jag har både stämplar och kvitto på kontrollerna, ja då går jag utan tvekan till domstol, utgången där ser jag som given. mvh. Rolf.
Kanske olika regler på olika märken, då menar jag märken på bilarna.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej igen, VI har en knaus, och köpt av märkeshandlare , som aldrig sagt något om märken.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Hej igen, VI har en knaus, och köpt av märkeshandlare , som aldrig sagt något om märken.
Du kanske inte har någon fukthetsgaranti kvar på din bil. Men köper man en ny bil så måste man sköta servicen hos aktualiserade för Fiat/Knas för att garantin ska gälla. Detta med märke eller inte verkar vara olika på oika husbilsmärken.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Garantin på Knaus är 10 år, men inte ett ord om klistermärken från vår Knaushandlare i Gävle. vår bil är en 2021 års modell.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Garantin på Knaus är 10 år, men inte ett ord om klistermärken från vår Knaushandlare i Gävle. vår bil är en 2021 års modell.
För att ha den garantin måste du fukttesta varje år. Ingen som pratat om klistermärken men när den testas så sätter testaren dit märket. Första gången det pratats om märke nu när de inte hade några. Annars har det bara flutit på.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Vi har fukttestat inom föreskriven tid varje år dvs. 3 ggr. faktum kvarstår inga märken bara stämplar i boken. har Bergholm dålig kommunikation med sina återförsäljare ? .
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
489
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Så här ser det ut i min handhavende bok om bodelen på min Dethleffs Gjode fukttesten både i Tyskland ock senare i Sverige Stämplad o ck märkenviber_image_2024-09-11_15-22-55-304.jpgviber_image_2024-09-11_15-22-55-281.jpgviber_image_2024-09-11_15-22-54-271.jpg
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Så här ser det ut i min handhavende bok om bodelen på min Dethleffs Gjode fukttesten både i Tyskland ock senare i Sverige Stämplad o ck märkenVisa bilaga 235920Visa bilaga 235921Visa bilaga 235922
Då är jag inte ensam om att få klistermärken i min servicebok. Tack för ditt inlägg. Jag blev orolig att missa garantin därav mitt första inlägg. Men tror nu att det är lugnt när jag har kontakt med Bergholms. Problem uppstår ju först när fukt kommit in i husbilen. När sedan många skriver olika så vet man varken ut eller in.
 
Toppen