Sv: Vägpirater i Sverige!
Ja inbrott, rån, stölder är för djävligt. Oftast kan man inte freda sig mot dom brotten pga att man inte är närvarande, tjyvar och rånare är oftast fega djävlar eller påtända pundare. Hur ska man freda sig mot dom då? Det kan man inte på ett lagligt sätt tyvärr! Man ska nog inte vara "byxis" och inte heller överdådig om man inte har belägg för det, en djävla svår dilemma det här att freda sitt rullande hem! Jag vet vad jag gör och det är väl inget att rekommendera kanske.. Men idag fick jag ett brev från Polismyndigheten i Västra Götaland med Safe Car skyltar, fyra stycken dessutom! Polisen på västkusten har tydligen tagit det här problemet på riktigt allvar och har gått betydligt längre i problemet än något annat distrikt har gjort. Jag skickade ett mail till Myndigheten och en viss person som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på! Den killen (Polisen) har lagt ner mycket jobb på vårat problem! Om vi ger honom ett stort tack från klubben så får han antagligen mer resurser från sina chefer att vidareutveckla projektet.
Jag tror att det skulle uppskattas om klubbens styrelse skrev ett tackbrev till myndigheten i Västra Götaland för dess agerande i problemlösningen! Tror knappast att någon annan klubb har gjort det ännu...