• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vägpirater i Barcelona

F

F.d. 55503

Guest
Igår fick vi se med egna ögon hur dom går till väga.I betalstationen närmast Barcelona (nord) blev en man i en Mercedes Suv påkörd bakifrån av en vit, halvskabbig liten bil, med vad vi kunde se, två yngre män i.Mannen som körde Mercan gick inte ut utan betalade och körde iväg då bommen öppnades.Då smet även den lilla bilen ut.När vi sen hade åkt ut på motorvägen så kunde vi se att de hade lyckats stoppa Mercan och nu var dom helt plötsligt tre personer. Två stod bakom Mercan, gestikulerade, tillsammans med Mercaägaren samtidigt som en tredje man hade krypit in på förarsidan.För att tömma bilen på värdesaker? Helt klart är nog att man aldrig ska gå ut ur bilen utan att låsa dörrarna!!!!

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Vägpirater i Barcelona

Stanna precis utanför bommen tills den gått ner borde också gå. Fast är de så fräcka så kanske de bokstavligt hakar på så att det inte blir något mellanrum så bommen går ner.

Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Trist med alla dessa vägpirater som begår diverse brott efter våra vägar. Med risk för att bli anklagad för människoförakt mm så önskar jag att polis och mydigheter kunde bura in rövarna eller sända hem dem till det ställe de kommer ifrån. Jag mistänker att vanligt folk snart tröttnar på detta och börjar ta lagen i egna händer. Fel men förståligt. Detta sprider sig bara mer och mer och det verkar vara svårt att lagligt skydda sig. Nästa husbil kanske måste bli finsk från Patria. Det börjar bli jobbigt att alltid tänka på att man kan bli lurad, bestulen eller rånad. Larm och extra lås mm kostar pengar och gör livet ganska otrivsamt och obekvämt men tyvärr behövs det bara mer och mer.:(
Vart tog det fina och lugna samhället vi hade vägen och varifrån kommer alla rövare?

Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest

Fria rörlighets pris men det verkar som det borde vara fler som blev drabbade så dom kan förstå oss som vill ha lite ordning runt oss. Har inget emot att söka visum dit jag skall eller visa upp pass när det påkallas.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag konstaterar att jag börjar bli gammal. Det jag växte upp med var att de som sålde saker var ganska ärliga och inte försökte luras med bindningstider, dolda avgifter och urdålig kvalitet. Det fanns heder till och med gällande saker som försäkringar och telefoner. När man gick ut var man rätt säker på att inte råka ut för gangsters och rövare.
Visst man hade slagsmål i folkets park då också men det var fegt att använda tillhyggen, knivar mm. Man fick inte sparkas, Idag gäller skjutvapen och kniv som regel.
När någon stod och vinkade efter vägkanten stannade man och hjälpte till.
Idag är det ett riskbeteende som man nog bör undvika om man inte vill bli rånad eller lurad.
När någon såg ett brott ringde man polisen som kom och tog tag i utredningen och vittnen var hedervärda personer som inte riskerade liv och hälsa.
Idag gäller det att vända sig om så att man inte blir indragen i något för annars riskerar man livet då de gäng av rövare som härjar fritt satt hämnd och hot i system.
Att lyckas få polisen att intressera sig i ett tillgreppsbrott mot en privatperson tillhör undantagen. Man fixar kopia av anmälan till försäkringsbolaget sedan avskrivs resten direkt.
Försäkringsbolag, telebolag, elbolag, taxibolag var alla hedervärda näringsidkare som hade begripliga prislistor och tydliga avtal utan smarta upplägg och lurendrejeri.
Idag är det som att göra affärer med Maffian när man har med dessa skojare att göra.
Det gäller att se upp för de har alltid smarta upplägg för att lura sina kunder.
Det är kanske inte så konstigt att alla vägpirater, asfaltläggare och mera organiserade rövare härjar fritt men hur hamnade vi i detta?
Finns det någon frizon kvar? Vad kommer förfallet ifrån?
Vi säger att allt har utvecklats och att vi fått många nya friheter och möjligheter genom fri rörlighet av människor, varor och tjänster och visst fick vi allt detta men tyvärr också allt det andra och katten vet om friheten var värd alla avigsidorna. Är man gammal så kan man ju i vart fall säga att det var bättre förr.:)

Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

..eller glömma betala 8 kr i trängselskatt och få en påminnelseavgift på 500 spänn!

Myndigheterna visar vägen, marknaden hakar på och fotfolket tar efter..

/M

Ett bra exempel på den roffarkultur vi fått. Det är ju helt fel ju!

Toppen