Rolf & Gunilla
FD HBK Medlem
Ja igår kväll satt jag och funderade på hur det gick till när vi blev med husbil. Som barn bodde jag i Falkenberg på västkusten och hade havet inpå knuten. Då stannade vi ju mest hemmavid,men några år hyrde mina föräldrar en stuga vid Fegen sjön där jag och mina 4 bröder hade härliga sommarveckor. Som vuxen flyttade jag till Vadstena. Som också är en underbar sommarstad med Vättern nära oss. Under många år stannade vi hemma på somrarna. Vi köpte ett äldre hus som vi under många år renoverade vi bildade också familj och hade nu 5 härliga barn. Vi blev nu stug fantaster hyrde stuga varje sommar från norr till söder..Våra vänner som hade husvagn ville att vi också skulle ha det. Men min man Rolf sa att han aldrig kunde tänka sig att hänga en husvagn efter bilen det var ju så bekvämt med stuga. Då vi hade så många barn. Av en ren tillfällighet hjälpte jag en vän att renovera en husvagn med färg och tapeter. Som tack fick vi låna den i en månad efter två dagar började vi leta efter en äldre husvagn. Sen blev det 21 år med fast långliggarplats på Hansagårds Camping och många fina husvagnar.. Husbil ville vi inte ha. Så kom dagen då barnen blev stora och fick egna intressen. Vi tröttnade då på flackande fram och tillbaka till husvagnen ,bestämde oss att sälja den. Åkte till Mantorp och bad dom sälja den åt oss. Visst det gick bra men ni kommer att ångra er sa dom. Så undrade dom om vi inte skulle prova på Husbilslivet nu på ålderns höst. Det hela slutade (efter en lång disskussion) med att vi köpte en gammal billig husbil. Efter första resan var vi helt saliga tyckte det var härligt med friheten att se oss omkring ,stanna då vi ville och åka ditt näsan pekade. Resten är historia. Vi gick med i HBK och en helt ny värld öppnade sig. Nu har vi vår tredje husbil och njuter av livet som aldrig förr. Tack vare HBK och alla vänner vi därigenom fått så längtar vi
efter att få ge oss ut igen. Det enda vi ångrar är att vi inte gick över till Husbil tidigare. Vi hade ju lite okunnighet i början men då var det bara att ställa en fråga här så fick vi hjälp och råd omgående. Nu är det snart dags att ställa på Husbilen igen och ge oss ut på nya äventyr se nya platser träffa trevliga HBK:are och njuta till 100 %. Så nu slutar jag dessa rader (som blev många) med att säga TACK till er alla för allt ni ger oss.
MVH Gunilla
efter att få ge oss ut igen. Det enda vi ångrar är att vi inte gick över till Husbil tidigare. Vi hade ju lite okunnighet i början men då var det bara att ställa en fråga här så fick vi hjälp och råd omgående. Nu är det snart dags att ställa på Husbilen igen och ge oss ut på nya äventyr se nya platser träffa trevliga HBK:are och njuta till 100 %. Så nu slutar jag dessa rader (som blev många) med att säga TACK till er alla för allt ni ger oss.
MVH Gunilla