kjeva
HBK Medlem
Hej
Är det någon som vet hur vägens kvalitet är nu i Augusti?
Är det någon som vet hur vägens kvalitet är nu i Augusti?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jajamen!
Åkte där i förgår........."skitdålig väg" (aldrig mer till husbilsfientliga funäsdalen.)
Go tur Tomas G
Vi åkte över Tännäs Funäsdalen Flatruet Skärkdalen Ljungdalen Börtnan Åsarna 20-22 juli och tyckte vägen var helt ok.
Visst det är ingen autobahn
men kör man lugnt och stilla och njuter av naturen samt passar sig för djur
(renar) så det bra.
Vi övernattade på på toppen och vaknade av att det gick en stor flock renar runt bilen och betade. Husbilsresandet skall vara upplevelser inte bara köra på "fina" vägar.
Jag o min fru försökte parkera husbilen hos 3 olika hotell kring Funäsdalen.Vi ville käka ngt gott samt dricka ett glas vin till. (firade min födelsedag )
Jag frågade vänligt om vi kunde parkera husbilen på hotellets parkering för att vila ett par timmar efter maten.
Men se det gick inte för sig.......orsaken var att " då kan det komma fler husbilar ! "
Till saken hör även att det va helt tomt i resp. matsal.Klockan va ca 3 e.m.
Efter dessa kommentarer tyckte vi det va dags att lämna " härliga Härjedalen ".
Vi tyckte också att det va svårt att hitta trevliga rastplatser utmed vägarna. (visst finns småvägar ut i naturen , fast vi ställer oss helst inte ensamma )
Som motvikt till Funäsdalen vill jag nämna Dalarna. Där kände vi oss välkomna på flera hotell.De hade ofta ställplatser för husbilsgäster.
För oss gäller .....ALDRIG FLER HUSBILSRESOR TILL HÄRJEDALEN