• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägbeläggning

F

F.d. 418

Guest
Norra Sverige har under många år varit målet för våra resor och där har vi då och då råkat ut för det man gör om man kör länsväg 305 från Delsbo till Stöde: Fin asfalt övergår plötsligt till rysligt dålig grusväg. Mellan Delsbo och Hassela är det bra väg men norr om Hassela blir det betydligt sämre. Jag vände mig därför till Vägverket och undrade om de inte kunde skapa en interaktiv tjänst på sin hemsida - bland alla deras rapporter och andra tröglästa dokument - så att man kunde ställa frågan om beläggning på en viss planerad resväg. Det skulle ju liksom underlätta planeringen, tyckte jag. Jag fick ett vänligt svar att det idag inte går att söka på vägnummer eller ortnamn men att man lämnat frågan vidare som ett förbättringsförslag till ansvarig enhet. Samtidigt fick jag tipset att man redan nu på Loading viewer i kartform kan se beläggningstyp och spårdjup. Alltid något, sa han som fick se Åmål. Hälsn/AndersW

S

suneAl

Guest
Sv: Vägbeläggning

Hej Anders

Du ser hur vi har det här uppe. Det är ej något fel på grusvägar bara om vägverket SKULLE underhålla dessa.

:mcride: 571

Toppen